От 1-ви януари автобусна линия 112 ще бъде закрита. Това казаха за БНТ 2 от Центъра за градска мобилност. Линията прави връзката на жителите на квартал "Горубляне" с "Бизнес парка" в "Младост". Гражданите са недоволни и заплашиха, че ще излязат на протест, ако Общината закрие линията, която ги свързва с метрото.
Новината за закриването на автобусната линия предизвика недоволство у жителите на "Горубляне".
Иван Димитров, председател на Инициативен комитет Горубляне: "На нас ни е много нужен този автобус, за да може да стигаме до метрото, защото ние нямаме достъп нито по "Околовръстното" до метрото, нито по "Самоковско шосе" до метрото."
Марета Алексова: "Не трябва да се закриват такива линии, дето са ги пуснали."
Анушка Алексиева: "Много хора пътуват по тази линия и отиват на работа до Бизнес парк, бизнесцентъра, до метрото."
На противоположно мнение обаче са от Центъра за градска мобилност, откъдето твърдят, че линията се използва от 100 души дневно при възможност да превозва по 200 пътници на час. От там разказват, че автобус 112 е пуснат като експериментален през 2015 г. по искане на гражданите. Тогава се движи през целия ден на интервал от 20 минути.
Антон Деспотов, Център за градска мобилност: "През 2016-а, тъй като имаше много слабо натоварване по нея, тя се намали от 2 на 1 кола с интервал на движение 45 минути. В началото на 2017-а година направихме ново преброяване и се оказа, че дори има празни курсове. Затова я пуснахме само сутрин и вечер."
Заради затвърждаващата се тенденция от дружеството дали предложение на транспортната комисия в Столичния общински съвет да я закрият. Колата от линията ще бъде пусната по линия номер 4, което ще доведе до намаляването на интервала на движение в пиковите часове от 30 на 20 минути. От Центъра за градска мобилност са категорични, че автобусът ще върши същата работа на жителите с тази разлика, че от районната администрация в "Младост" ще им се налага да използват метро, което от своя страна ще ги стимулира да си купят карта за цялата градска мрежа или за една линия и метро.