И петимата кандидати подали оферта за концесионер на Летище София са допуснати до следващия кръг на конкурса. В него се състезават четири консорциума и една компания - повечето са смесени, представители на различни страни, сред които Франция, Англия, Швейцария и Турция. Сред кандидатите има и българска компания.
Малко преди девет часа днес, представители на петимата кандидати за концесионер пристигнаха в Министерството на транспорта.Сред участниците са смесени дружества от Франция, Швейцария, Турция, България, Германия и Великобритания.
Преди да бъдат отворени петте оферти, те са съхранявани в специален сейф в министерството на транспорта под 24-часово видеонаблюдение. За победител автоматично няма да бъде избрана компанията предложила най-високо концесионно възнаграждение, а ще бъде направен анализ на цялостната оферта.
Всички участници гарантират, че ще изградят трети терминал и ще вложат най-малко 600 млн. евро за срока на концесията,който е 35 години, както и че ще изпълнят заложените условия в процедурата.
Различни са обаче параметрите на концесионното възнаграждение.
;Най-високо възнаграждение за България предлага консорциумът „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг“.
Следващ според концесионната такса е консорциума Консорциум ССБ София Еърпорт ДжейВи, трети се нарежда „Фрапорт България“, на четвърто и пето място са съответно „Соф Кънект“ Консорциум „Витоша“
Оценката на всяка оферта ще отнеме поне месец, прогнозира транспортният министър.
Росен Желязков, министър на транспорта: Важно е да се знае, че това е дълъг процес, сложен, защото самият формат на участие, характеристиките и изискванията към участниците и офертните предложения са такива, че налагат една сериозна експертна работа.;
Отварянето на офертите отне близо пет часа.
Росен Желязков, министър на транспорта: Вярвам, че самата процедура ще оправдае очакванията, които обществото има към законосъобразното, целесъобразно и прозрачно провеждане на тази процедура. Това е първата процедура, която е изцяло електронна, тоест и заявленията и офертите са на електронни носители.
По закон изборът на концесионер може да се обжалва.