Не само при горивата, но и при хранителните стоки няма картел. Според разследване на Комисията за защита на конкуренцията четири от най-големите вериги магазини за хранителни стоки всъщност са искали да наложат на пазара собствените си марки, а не да поставят останалите в непазарна среда.
Комисията за защита на конкуренцията не е открила картел и при най-големите вериги супермаркети. Това е записано в решение на ведомството. Според него, четирите най-големи вериги магазини - "Билла България", "Кауфланд България", "Лидл България" и "Метро Кеш енд Кери България" всъщност са се опитвали да наложат на пазара собствените си марки, а не да поставят останалите в непазарни условия.
Проверката на антимонополния регулатор започна през май 2016 г. Тогава Комисията сама се самосезира с мотив, че все по-голяма част от продуктите, които се продават във веригите са тяхна собствена марка. От КЗК се усъмниха, че това може да доведе до ограничаване на конкуренцията и налагането на неизгодни условия на производителите и на останалите доставчици.
Първото произнасяне на Комисията за защита на конкуренцията срещу търговските вериги е от 2012 г. Тогава антимонополистите установиха, че дружествата се договорят по между си и така налагат непазарни условия на собствените си доставчици. Беше им даден срок да се поправят. След това беше променен и закона, за да бъдат контролирани техните поръчки.