Новите железопътни трасета ще бъдат пуснати в експлоатация съвсем скоро.Това каза пред БНТ министърът на транспорта Ивайло Московски. Става въпрос за линиите в Южна България, които ще позволят влаковете да се движат с висока скорост.
„БДЖ е най-голямото предизвикателство на министерството на Транспорта. БДЖ - операторът вече дълги години е в много тежко финансово състояние и полагаме максимални усилия да бъде първо спасено и после оздравено", това каза в студиото на "Денят започва" транспортният министър Ивайло Московски.
Той уточни, че БДЖ-Товарни превози има над 100 млн. дългове, но приватизацията е спряна, защото след повече от година опити да се приватизира, се оказа, че няма потенциален инвеститор .
"Ще рализираме план за преструктуриране. Предварително уточнявам, че министерството нито назначава, нито уволнява хора в БДЖ", каза още Московски.
Той увери, че до края на лятото ще стане готово цялото направление по линиите в Южна България - от Свиленград - Димитровград - Пловдив - Септември. Проекти, реализирани по "ОП Транспорт" 2007 - 2013. В момента са обявени тръжни процедури от порт Бургас през Пловдив - Септември -Елин Пелин- София - Драгоман. Крайната цел е да се върже по южното направление сръбската, турската и гръцката граница, и пристанище Бургас.
Имаме проектна готовност за проекти в Северна България, но в момента няма финансиране, както и по Варна-Русе, допълни още Московски.
Вижте във видеото какво още каза министърът на транспорта в "Денят Започва".
Кризата в шивашкия бранш в Русе – фабрики затварят, стотици остават без работа
"Лукойл" с позиция за България: Особеният управител да действа според законодателството
От "Да, България" настояват да отпадне задължението да се ползва от догодина софтуерът за управление на продажбите в търговските обекти
По-високи държавни такси на БАБХ: Бизнесът със сигнали за увеличение от 10 до 30 пъти
САЩ и Киев на масата за мир в Женева: Европа внася контрапредложение срещу плана на Тръмп