НОВИНИ

Какви са правата ни при анулиран или отменен полет?

Дали имаме право на обезщетение и какви са правата ни при закъснял или отменен полет? Игнат Арсенов от Европейския потребителски център обясни в "Денят започва" какво трябва да знаят пътниците в подобни ситуации.

bnt avatar logo
от БНТ
09:15, 12.06.2018
Чете се за: 00:30 мин.
У нас

Поради лошите метеорологични условия има доста проблеми с полетите. Именно затова е предвидено европейско законодателство. При отменени и закъснели полети, недопускане на борда на самолет всички пътници са защитени, така че техните права да бъдат в най-голяма степен изпълнени.

Когато полетът е отменен поради лоши метеорологични условия, пътникът трябва да се е явил навреме на гишето за излитане. Авиокомпанията е длъжна да уведоми пътника максимално бързо, когато стане ясно, че полетът ще бъде отменен.

Самите пътници трябва да знаят, че още на място следва да претендират при отменен полет, на първо място, за премаршрутиране и ако това не ги устройва, да се откажат да пътуват и да си получат парите за билета обратно.

Компанията трябва да осигури освен информация за техните права и кога ще се осъществи другият полет и грижи – закуска, обяд, вечеря в периода на изчакването, хотел, както и транспорт от летището до хотела и обратно.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Концерт и информационна кампания на ОП„Развитие на човешките ресурси”
Концерт и информационна кампания на ОП„Развитие на човешките ресурси”
Палатков лагер Системата ни убива и във Варна
Палатков лагер "Системата ни убива" и във Варна