Как да влезем във форма след дългите празници?

Първото нещо, което трябва да оставим, е свръхколичеството мазнини, захари и алкохола. Препоръчва се пълнозърнеста закуска, сусамено или ленено семе, с кисело мляко или ябълка, портокалов сок. Това препоръча в "Денят започва" проф. Донка Байкова, специалист по хранене и диететика,

от БНТ
09:12, 03.01.2018
Чете се за: 00:30 мин.
У нас
Проф. Донка Байкова, специалист по хранене и диететика: При натоварен работен ден освен плодове и зеленчуци препоръчвам риба, омега 3 мастни киселини, белтък, богат на магнезий и селен, макро и микронутриенти, които активизират обменните процеси и имунната защита, например извара, кисело мляко, постна мусака с много зеленчуци. Добре е вечерята да бъде ранна, за да има поне 12 часа време, в което храносмилателната система да се възстанови.

Не е препоръчително да гладуваме и да бъдем на изтощителни диети, каза още проф. Байкова.

Проф. Донка Байкова, специалист по хранене и диететика: Добре е да направим нискокалорийно меню и отговарящо на сезона с пълноценен белтък. За обяд подходящо е грах, боб,ориз, киноа в един прием гарнирани с много зеленчуци и плодове, които са активизатори на ензимните процеси. Чесън и лук също са препоръчителни. Задължителни са цитрусите, които съдържат витамин С. Поне две кивита на ден.
Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Как Бистришките баби пазят традициите?
Как "Бистришките баби" пазят традициите?
Непотвърдено: Издирваната 44-годишна жена Кети Николова е открита мъртва
Непотвърдено: Издирваната 44-годишна жена Кети Николова е открита мъртва