За какво ще бъдат изхарчени парите от бюджета на София за следващата година и ще помогнат ли мерки като по-високи данъци за постигане на по-добро качество на въздуха? В Сутрешния блок на БНТ в дебат по темата участваха общинските съветници Стефан Марков, Калоян Паргов, Владислав Панев и Карлос Контрера.
This is a modal window.
В началото на разговора те коментираха предвижданото увеличение на данъка за по-стари автомобили, които замърсяват въздуха с вредни емисии.
Стефан Марков, местна коалиция ГЕРБ - СДС: Няма една мярка, която да повлияе драстично на качеството на въздуха, трябва комплекс от мерки.
С 30-40 лв. повече ще плащат най-старите и най-натоварващи автомобили, обясни Марков.
Калоян Паргов, БСП за България: Вдигайки тези данъци, от общината ще накажат фискално населението, без това да направи по-чист въздуха.
Владислав Панев, Демократична България: Посоката трябва да бъде таксуване на определени действия от шофьорите и гражданите. Тези 40 милиона, които ще бъдат събрани от увеличните данъци, са точно несъбраните приходи от 2019 г.
Карлос Контрера, ВМРО – Българско национално движение: Въздухът е отговорност на всеки един от нас. Всеки един данък е начин да се събират публични средства, за да подобряваме средата, в която всички живеем. Става въпрос за автомобили, чиито показатели за вредните емисии са доста завишени.;
Като собствени приходи за годината Столична община очаква 778 милиона, това е с 52 милиона повече, обясни Марков.
Стефан Марков, местна коалиция ГЕРБ - СДС: Бюджетът е насочен към устойчивите политики в сферата на социална и транспортна инфраструктура, както и на нови политики, като дигитализация - очаква се да има над 150 нови електронни услуги.
Калоян Паргов, БСП за България: Бюджет 2020 намалява с близо 50 млн. лв. Ние имаме 38 милиона увеличение в два данъка, но по отношение на управление на собствеността и другите приходи, нещата не вървят толкова добре.
Време е наред с дебатите, да водим и разговор за приходната част на бюджета, категоричен е Паргов.
Карлос Контрера коментира и темата за нощен градски транспорт в София, който не е на печалба.
Карлос Контрера, ВМРО – Българско национално движение: Данните показват, че само една от линиите е сравнително добре натоварена. Трябва да оптимизираме маршрутите на останалите, за да станат те по-атрактивни за пътниците. В момента общината дофинансира сериозно тази услуга и нашата задача е да намерим вариант нощният живот да бъде запазен, но да стане по-атрактивен за пътниците. Със сигурност ще има дебат. Не мисля, че на този етап цената трябва да бъде увеличавана.
Владислав Панев, Демократична България: Нужна е нова философия за развитието на София. Трябва да направим администрацията по-ефективна.