В черната статистика на страната ни за пътните отсечки, взели най-много жертви, се нарежда и пътят Русе – Бяла - Велико Търново. Загинали и десетки ранени е равносметката в края на всяка година. Лоша пътна инфраструктура, системно нарушаване на Закона за движение по пътищата или интензивен трафик - каква е причината? Очаква ли се на мястото на тази пътна отсечка скоро да бъде изградена магистрала? Отговорите търсим с колегите ни от Русе.
По пътя Русе–Велико Търново, който е част от европейското трасе Е-85, минава основната част от трафика между България и Румъния. Според статистиката ежедневно по него на път за Дунав мост преминават близо 3 000 тежки камиона, а за денонощие – близо 9 000 превозни средства. Участъкът от крайдунавския град до Бяла обаче е печално известен и като смъртоносно трасе, на което всяка година стават зловещи произшествия, немалко от тях и с човешки жертви. Той е в топ 3 на пътищата с най-голяма концентрация на катастрофи у нас. От началото на годината живота си на него са загубили пет души, над 40 са ранените. 72-годишен мъж от Свищов загина на място при поредния тежък инцидент в района на Мойсев баир преди малко повече от седмица.
През това лято започна обновяване на участъка от Русе до разклона за Две могили. Вече се полага и последният, т.нар. запечатващ слой на асфалта, с което ремонтните дейности трябва да приключат до края на септември. По пътя има поставени и специални табели, които информират за възможностите за изпреварване и ограниченията на скоростта на движение до 50 километра в час. Шофьорите обаче масово не спазват указанията. Затова и бе поставена временна маркировка. За гарантиране на по-добра безопасност от Агенция „Пътна инфраструктура“ бе отправено искане до „Пътна полиция“ до приключването на строителните дейности в района на отсечката да има и постоянно полицейски патрул, който да следи за стриктното спазване на правилата за движение. Според пътуващите често по този маршрут, решение на проблемите с безопасността по това направление ще дойде с изграждането на магистрала между Русе и Велико Търново.
Обжалването на част от процедурите обаче все още бави изграждането на новата магистрала. Очакваният са все пак дотогава полицейските патрули и съвестта на шофьорите да гарантира по-голяма безопасност по настоящия път между Русе – Велико Търново.
Вижте във видеото защо е толкова опасен пътят според главен асистент д-р Свилен Констадинов - автоексперт и преподавател в Русенския университет. Той и екипът му анализират пътя Русе - Бяла - Велико Търново близо 10 години. 
                                            
                    
                        В търсене на справедливост: Близки на загинал моторист излязоха на протест в Пловдив
                    
                    
                                            
                    
                        Заради промените в климата пчелите в България са намалели драстично в последните години
                    
                    
                                            
                    
                        Нови ограничения за движение в двете нискоемисионните зони в София влизат в сила от декември
                    
                    
                                            
                    
                        "Ние вече не живеем - отидоха на концерт, а ни ги върнаха в ковчези": Кочани
                    
                    
                                            
                    
                        Заседание на Комисията по бюджет и финанси към Тристранния съвет: На фокус Бюджет 2026