ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
НОИ одобри проекта за бюджет на ДОО за 2026 г.
Чете се за: 00:57 мин.
Доставят храна на екипажа на танкера "Кайрос",...
Чете се за: 02:47 мин.
Огромно свлачище затвори прохода Троян - Кърнаре в двете...
Чете се за: 00:27 мин.
Наталия Киселова: Въпросът за оставката е част от общия...
Чете се за: 02:07 мин.
Трети ден танкерът "Кайрос" остава блокиран...
Чете се за: 00:52 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Какви са новите планове за развитие на БДЖ?

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 00:59 мин.
У нас

БДЖ няма да закрива нито линии, нито работни места, реши новото ръководство на железниците. Какво е финансовото състояние на холдинга и какви промени се планират - репортаж на Татяна Йорданова

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.





Новото ръководство на БДЖ призна пропуските.


Никола Василев, изпълнителен директор, БДЖ: Както знаете никой не е доволен от това, че пътува с БДЖ.

За миналата година 717 влака не са стигнали там, за където са тръгнали. А закъсненията сумарно за цялата година са 430 000 минути. Което прави почти 300 дена или 43 седмици чакане. Една от причините според новото ръководство е недостигът на влакове. Такива обаче в следващите 5 години не могат да бъдат купени.

Григори Григоров, председател на Съвета на директорите, БДЖ: Трябва да е ясно, че компанията работи в ситуация на ограничен ресурс.

БДЖ дължи на Националната компания Железопътна инфраструктура 80 млн. лв. А счетоводната печалбата за 2018 година е 10 млн. Затова се мисли за наемане на нужните 20 локомотива и 50 вагона, което би струвало 2 милиона за година.

Никола Василев, изпълнителен директор, БДЖ: Опитваме се да изкараме БДЖ от 19-и век.

Григори Григоров, председател на Съвета на директорите, БДЖ: Поставяне на началото на дигитална трансформация, въпреки че това може да звучи малко като оксиморон за БДЖ.

По-добро отношение към пътниците, възможност да следят информацията за движението в реално време и довършване на започнатото:

Никола Василев, изпълнителен директор, БДЖ: Завършване на прословутата система за закупуване на билети.

Всички 8500 служители в БДЖ могат да бъдат спокойни. Съкращение на работещи няма да има. Една от целите на новото ръководство е да подобри условията им на труд.

Никола Василев, изпълнителен директор, БДЖ: Искаме хората, които работят за БДЖ да се чувстват добре - първо. И второ - да се чувстват горди, че работят за БДЖ.

За ремонт на локомотивите - конкурсът за обществена поръчка е прекратен. Защото имало само един участник, което не гарантирало конкурентна среда. А планираните 59 средни ремонта на наличните влакове, железниците ще се опитат да извършат сами.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

НОИ одобри проекта за бюджет на ДОО за 2026 г.
Чете се за: 00:57 мин.
У нас
Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?