ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Кампанията на БНТ2 "Купувам българско" с инициатива "Вкусът на България"

БНТ2-София от БНТ2-София Паулина Найденова
Всичко от автора
A+ A-
Чете се за: 02:13 мин.
У нас

Кампанията на новините на БНТ2 "Купувам българско" започна нова инициатива "Вкусът на България". Идеята да срещнем интересите на производителите на качествени български храни и туристическия бранш, за да започнат да се предлагат български продукти в ресторантите на хотелите. Инициативата на БНТ2 получи подкрепата на Националното сдружение на общините. Началото се постави на пресконференция днес в София.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Днешната среща в София между Сдружението на общините, производителите на храни и напитки и туристическия бизнес е само първата стъпка от съвместната работа между тях. Общините се включват активно в инициативата, защото увеличаването на местното производство и увеличаването на туристическия поток заради „Вкусът на България“ ще развие икономиката в регионите.

На дискусията днес всички страни се обявиха в подкрепа на инициативата на БНТ2 и признаха какви, според тях, са проблемите, които пречат българските продукти да влизат с предимство в българските хотели и ресторанти.

Голямата конкуренция и опитите да предложат all inclusive пакети на най-ниска цена кара хотелиерите да свиват разходите. Според кмета на един от големите ни курорти - Банско - Георги Икономов, все по-често се прави компромис с качеството на храните.

Георги Икономов - кмет на Банско: "Много често се употребяват и се използват евтини и некачествени продукти. Това е нож с две остриета, защото като дойде чужденец, всеки, който идва на туризъм в България е с мисълта, че ще опитат, ще вкусят нещо истинско, българско. В крайна сметка те вкусват нещо, което нито на качество е добро, нито пък представя истински българското."

За да се реши проблемът, кметът на Троян Донка Михайлова предлага да се въведе регионална марка за храни и напитки, каквато има в Западна Европа. Чрез нея местните производители ще предлагат в хотелите традиционни за региона продукти. Така троянската сливовата ракия например ще привлича в региона туристи, които искат да я опитат.

Донка Михайлова - кмет на Община Троян: "Този тип туризъм стимулира местните производители да издирват старите рецепти и да ги предлагат. В Троян няма ресторант, който да не предлага сливови менюта."

От Асоциацията на млекопреработвателите признаха, че главната причина хотелите да избягват българските продукти са по-високите цени. И признаха, че споразумението сключено преди повече от година не е проработило. Освен това, председателят на асоциацията Димитър Зоров призова общинските пари за храни също да се инвестират в продукти, произведени по Български държавен стандарт.

Димитър Зоров - председател на Асоциацията на млекопреработвателите: "Всички храни, които се дават от общинските бюджети за болници, детски градини и т.н., особено за млечните продукти, да бъдат инвестирани в продукти по БДС."

Дарин Димитров - кмет на Търговище: "Има един Закон за обществени поръчки, който не ни позволява от кого да купуваме и как да купуваме. Всеки би искал да купува от местни производители, но преди всичко ние сме длъжни да спазваме закона."

От Асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите обещаха, че ще работят за това да се наложат българските продукти на пазара.

Благой Рагин - председателн на Асоцияацията на хотелиерите и ресторантьорите в България: "Нашият продукт е уникален, но ние не можем излезем пазарно, моят колега Зоров знае, себестойността на нашия продукт е по-голяма."

Присъстващите на пресконференцията се обединиха около мнението, че българската кухня се допълва най-добре с българското вино. Ако обаче искате да си купите за вкъщи някое от вината, които сте опитали в ресторанта, няма да можете. Причината - законът забранява продажбата на вино на физически лица в избите.

Росица Касабова - представител на винарска изба: "Дори нямаме право да вкарваме вътре в тези складове туристически групи. Къде да ги вкарваме е нашият въпрос? - Ами в магазина. Ама той не иска да види бутилки в магазина. Той иска да види бъчвата, да я погали, да усети атмосферата. Нямаме право. Глобата е огромна. Аз вече я платих веднъж."

Кметът на Велико Търново и председател на Националното сдружение на общините каза, че популяризирането на фолклорните празници в регионите също ще накара туристите да търсят традиционните български вкусове.

Даниел Панов - кмет на Велико Търново: "Има много традиции и обичаи, които ние самите като българи не познаваме, а най-вече и характерната кухня за различните региони."

Следващите срещи между туристическия бранш, кметовете на общините и производителите на храни и напитки ще бъдат в другите градове в страната. След това ще обобщим проблемите и предложенията и ще ги изпратим за решаване на компетентните органи. Ако се наложат и законодателни промени - ще ги инициираме, за да се помогне на българската икономика.





ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?