Във връзка със сигнали през последните дни за прекъсване на електрозахранването и на топлоснабдяването в райони на гр. София, КЕВР изпрати писма до ръководствата на "ЧЕЗ Разпределение България" и "Топлофикация-София" с искане в 3-дневен срок да бъде предоставена обобщена информация за причините за прекъсванията, броя на засегнатите абонати и предприеманите мерки за възстановяване съответно - на електрозахранването, и на топлоснабдяването.
Дружествата са лицензианти и целта на исканата информация е да се установи изпълнението на издадените им от КЕВР лицензии по отношение на качеството на предоставяните услуги.
След получаване на докладите от "ЧЕЗ Разпределение България" и "Топлофикация-София" относно точните причини за прекъсванията, КЕВР ще прецени по-нататъшните си действия.
Във връзка с получени запитвания от граждани и медии, Комисията информира клиентите, че в Общите условия на дружествата ясно е разписана тяхната отговорност в случаите на нерегламентирано прекъсване на електрозахранването и на топлоснабдяването.
Съгласно чл. 39, ал. 1 от одобрените от КЕВР Общи условия на „Топлофикация-София“ за продажба на топлинна енергия за битови нужди на клиенти в гр. София:
„когато по вина на Продавача повредите в топлопреносната мрежа или абонатната станция не са отстранени в срок от 48 часа, той дължи неустойка в размер на стойността на недоставената топлинна енергия за периода на закъснението. Дружеството не носи отговорност за неизпълнение на задълженията си, когато е въведен ограничителен режим на топлоснабдяването, с изключение на случаите, когато въвеждането на ограничителен режим на топлоснабдяването е по негова вина.“
Отговорността на електроразпределителните предприятия при продължително нерегламентирано прекъсване на електроснабдяването е заложена в одобрените от КЕВР Общи условия на договорите за използване на електроразпределителните мрежи. В чл.44, ал 1, на Общите условия на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД се посочва, че:
"в случай, че потребителите останат без електрическа енергия по вина на електроразпределителното предприятие повече от 24 часа след получаването на уведомление от потребителя, електроразпределителното предприятие заплаща на потребителя обезщетение в размер на 30 лева и по 20 лева за всеки следващ период от 12 (дванайсет) часа без осигурена електрическа енергия. Това обезщетение не изключва отговорността на електроразпределителното предприятие за имуществени вреди в по-голям размер, нанесени на потребителя.“