ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Командирът на ВВС: Пилотите на хеликоптера са били едни от най-подготвените

bnt avatar logo от Екип на "По света и у нас"
A+ A-
Чете се за: 01:42 мин.
У нас

Тримата авиатори, чийто вертолет МИ-17 падна край пистата на летище Пловдив, са били едни от най-опитните, въпреки че са имали недостатъчно летателни часове. Това заяви командирът на авиобаза Крумово бригаден-генерал Димитър Иванов. Трагичния инцидент, при който загинаха командирът на полета капитан Пламен Пантилеев и помощникът му - капитан Стоян Неделчев, се разследва успоредно от отдел Авиационна безопасност и Военно-окръжната прокуратура в Пловдив. Единственият оцелял при катастрофата, бордовият техник Алексей Каменов е с наранявания, но без опасност за живота.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Според стандартите на НАТО, нальотът за всеки летец е 180 часа на година, като е допустимо 40 от тях да са на тренажор. До инцидента, загиналите пилоти Пламен Пантилеев и Стоян Неделчев са имали във въздуха 17 и 18 часа от началото на годината. А тежко пострадалият Алексей Каменов е имал 20 часа.

      ген. майор Цанко Стойков, командир на ВВС: Условията, при които са изпълнявали полетите са били подходящи за тяхното ниво на подготовка, което е наистина високо. Изпълнявали са тази задача и друг път. Бих казал, че са имали една нормална натренираност.

      От авиабаза Крумово са категорични, че всеки полет за загиналите летци не е бил само работа, а призвание.

      бригаден ген. Димитър Иванов - командир на 24 авиобаза Крумово: Това бяха достойни мъже и професионалисти. А когато се разследва една такава катастрофа, се разглеждат винаги няколко версии.

      До момента няма данни тежкият инцидент да е причинен от човешка грешка - съобщиха за БНТ от Военно - окръжната прокуратура в Пловдив. Разследването ще продължи поне месец. Но още преди експертите да се произнесат, опитни авиатори изразиха категорично становище, че катастрофата е заради техническа неизправност.

      Според полк. Любен Лозанов, който има стотици часове във въздуха и дълги години отговаря за авиационната безопасност в щаба на ВВС, причината за падането на машината е проблем в системата на опашния винт.

      о.р. полк. Любен Лозанов: Това е нещо, което като кормилото на самолета. То се върти и по този начин стабилизира вертолета да може да запазва посоката. Това според мен е отказало да действа - вертолетът се е завъртял и за около 3 секунди и се е забил в земята, защото той практически става неуправляем.

      Подобна ситуация описват и очевидци на инцидента. Точно преди да падне, вертолетът се е завъртял на 180 градуса. Това е бил четвъртия полет за деня.

      Румяна Арнаудова, говорител на главния прокурор: Вероятно се касае за технически проблем, ... и в рамките на 3 секунди вертолетът е паднал от 20 м. височина.

      Вертолетът е преминал основен ремонт преди по - малко от две години в завод Терем - Летец. Именно тази машина е участвала в спасителната акция след потопа в Бисер, както и в гасенето на големия пожар в Кресна. А на 6 май поведе и военния парад в София.

      Александър Богоявленски, авиоексперт: Цялата техника в бойната ни авиация е за подмяна, тя е изключително стара. Причините - те винаги са верига от фактори, които са се натрупвали във времето, било то технически или човешки фактори, най-вероятно е комбинация и от двете.

      Разследването разчита изключително много на показанията, които ще даде оцелелият борден инженер Алексей Каменов. След падането на машината, заради опасността от взрив, той е изминал ранен близо 100 метра. Офицерският кандидат е с фрактури на единия крак и ребрата. Транспортиран е във Военна болница - София. Състоянието му е стабилно.

      полк. Венцислав Мутафчийски, началник на Военно-медицинска академия: Гръдната травма е средно тежка към тежка. Кислород зависим е, но на този етап няма опасност за живота му. Напълно контактен и адекватен, с ясно съзнание къде се намира, защо се намира.

      До приключване на разследването, тренировъчните полети в авиобаза Крумово се прекратяват.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?