Около 65% от сигналите, които постъпват в КЗП, са основателни. Най-много жалби се подават за дефектни стоки и невъзможността да се получи компенсация за това, каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
Той обясни, че най-вече това е свързано с отказ на търговеца да възстанови сумата за дефектната стока или потребителят не знае към кой да се обърне.
Оказва се, че около половината от жалбите са за фалшиви намаления и промоции. Имам и такива срещу естествените монополистите и сметките, с които не са съгласни по основателни причини потребителите, каза още Маргаритов.
Той открои и сигналите за бързите кредити и качеството на туристическия продукт, като поясни, че тези жалби не са много, но се установяват проблеми в качеството на услугата.
Хората все по-активно комуникират с КЗП, не само по сигнали, но и за консултации, забелязва се и лек спад на нарушенията.
За минала година има 20 000 жалби.
Вижте целия разговор във видеото.
Асен Асенов: България има достатъчно гориво, трудно е да се определи каква е точната цифра
Постоянен арест за 26-годишния румънски каналджия след трагедията в езерото “Вая”, при която загинаха шестима мигранти
Съдът наложи мярка "задържане под стража" на мъжа, който наръга жена в центъра на Благоевград
1160 години от покръстването: Молебен беше отслужен в средновековната църква край Дебелт
Постоянен арест за 26-годишния румънски каналджия след трагедията в езерото “Вая”, при която загинаха шестима мигранти
Националният съвет на "Продължаваме Промяната" избра Николай Денков за заместник-председател на партията