Електронните табла на спирките не показват точното време на пристигане на автобусите, които се движат в северните квартали на града. За това ни сигнализират граждани, за които придвижването с тях се превръща в изнервящо приключение. Освен това линиите, които от няколко седмици се обслужват от частен оператор, са премахнати и от виртуалните табла в сайта на Центъра за градска мобилност.
На последната спирка на автобус 86 и 90 в Малашевци чакащите не знаят кога ще пристигне превозното им средство. Таблото на спирката показва, че до идването на линия 86 остават 24 минути. От хората обаче научаваме, че преди да дойдем, таблото е давало друга информация.
Стефанка Стефанова: „Не се ориентираме, защото преди малко казваше, че след един час ще пристигне 90 и 86, сега започна да дава сигнали вече.”
Алберт: „Сега пък излезе нещо там само две чертички и край. Сутринта го чакам. Трябваше да го има и в 54, сега го няма и в 54. И вчера така, и днес така.“
От Центъра за градска мобилност признаха за проблема и казаха, че той е възникнал при преминаването на линиите към новия частен оператор.
Лъчезар Пеков, ръководител на отдел "Координация, контрол и безопасност на обществения транспорт" в ЦГМ: „ЦГМ разработва нова версия на интернет платформата си, като всички услуги биват прехвърляни към новата платформа. По време на прехвърлянето на всички услуги има някакви несъответствия и неточности.”
По думите на Лъчезар Пеков проблемът с електронните табла е от 10 дни, а изпадането на линиите от виртуалните табла в сайта на дружеството от влизането на новия частен оператор през месец август. Пеков уверява, че правят всичко възможно неточностите да бъдат отстранени в най-кратък срок. Дотогава препоръчва да се използва мобилната версия на сайта, в която може в реално време да се проследи кога пристигат автобусите. Очаква се такава възможност да има и за останалите превозни средства, които се движат в София.