Македонското правителство ще осигури 80 милиона денара (1,3 милиона евро) за кампанията за референдума за името на 30 септември, а ако в края на кампанията останат пари от тази сума, те ще бъдат върнати в бюджета, съобщи агенция Макфакс.За кампания в социалните мрежи Фейсбук, Инстаграм, Туитър, Фликър и Ютюб правителството планира да похарчи други 400 000 денара от редовния бюджет на Генералния секретариат на правителството.
Правителството съобщи , че кампанията ще бъде водена според стандартите за публична комуникация - обективно, информативно, безпристрастно и проактивно.
Нейната цел ще бъде да се разясни на гражданите какво съдържа договорът за новото име Република Северна Македония, сключен с Гърция, и какви са предимствата от членството на страната в Европейския съюз и НАТО.
Македонският парламент насрочи за 30 септември референдум с консултативен характер, на който гражданите трябва да отговорят на въпроса "Дали сте за членство в ЕС и НАТО с приемане на договора между Република Македония и Република Гърция (за преименуване на страната на Република Северна Македония)".