Еврокомисарят по цифрова икономика Мария Габриел се срещна с ученици от Езикова гимназия в Кюстендил, за да участва в диалог на тема „Младите хора в цифровия свят". Младежите задаваха въпроси, свързани най-вече с киберсигурността и безопасния интернет.
С голямо вълнение премина срещата с еврокомисарят Мария Габриел, защото в кюстендилската езикова гимназия Габриел тя е завършила средното си образование. По време на дискусията еврокомисарят запозна учениците с инициативите за цифрово образование и други ключови теми, свързани с цифровите умения.
Мария Габриел- еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество: Темата за по безопасния интернет е много важна за младите хора, необходимостта от хигиенни кибер навици, необходимостта от медийна грамотност, за да могат да отличават реалните от фалшивите новини от този невероятен информационен поток.;
Учениците задаваха редица актуални въпроси сред които, как да се възползват от предимствата на цифровия свят и рисковете свързани с изкуствения интелект.
Николета Митова - 14 г.: Най-важното което научих е и това което би ми било полезно е да сменявам паролата на всички сайтове, в които влизам, защото наистина се случват доста неприятни неща в социалните мрежи.
Анастасия Димитрова: Мария Габриел изключително добре ни обясни и ни даде съвети, как можем да се предпазим от агресивния език и от цялата омраза, която се изсипва в последно време.;
Еврокомисарят каза, че в момента 350 000 IT специалисти липсват на трудовия пазар в Европа като до 2020 г. ще са необходими 500 000. За това е важно още от сега да се инвестира в образованието на младите хора.
Мария Габриел, еврокомисар по цифрова икономика и цифрово общество: За да може то да даде резултат, защото само инвестиции в образованието, тя е дългосрочна ще усетим нейния положителен ефект след пет години в най-добрия случай.
Мария Габриел призова младите хора да се възползват от европейската платформа , която дава възможност за безплатно придобиване на цифрови умения. В момента има платени стажове за 6 000 студенти в цяла Европа.