Над 700 фирми от 33 държави участват в шестте специализирани изложения, които се откриха в Международния панаир в Пловдив. Акцент тази година са вина от местни сортове грозде, биохрани, техника и оборудване за модерно земеделие. Над 40 са иновациите, сред които воден матрак за крави и хранителни продукти от магарешко мляко.
Засилен интерес към кашкавала и сиренето от магарешко мляко отчитат изложителите. Но деликатесът е скъп – 1 килограм струва над 1000 лева, казват от ферма, в която се отглеждат над 300 магарета.
Марчело Кючуков – управител на ферма за магарешко мляко: "В Турция скоро проявиха интерес. Искаха да го изследват за раково болни. Но не се знае още. Анорексия също, туберкулоза, проблеми със стомаха. От кравето мляко има 60% повече витамин C."
Истинска атракция на панаира предизвика и друга иновация - воден матрак за крави. Оборудването осигурява комфорт на животните и увеличава млеконадоя. Екологично чистите продукти пък са във фокуса на изложенията "Винария" и "Фудтех", където се представят предимно местни производители на храни и напитки. Интерес към някои от продуктите има чак от Малдивите.
Светла Георгиева – представител на фирма за млечни продукти: "Нашите продукти са от чисто мляко. Няма никакви подобрители. Никакви стабилизатори. Абсолютно само мляко и закваска."
Повече от 50 български и чуждестранни винарски изби представят своята продукция в специално създадения "Град на виното". Голяма част от напитките са от местни сортове грозде.
Юлиян Ямантиев – собственик на винарска изба: "Успяваме да реализираме 100% от производството си годишно, което вече не е никак малко. То надминава 1,5 милиона литра и около 60-70% от виното заминава извън България."
Производителите разчитат на още по-високи продажби с въвеждането на уникален софтуер за безплатно обаждане от страна на клиентите. Още в първия ден на "Винария" 3 винарски изби инсталираха на сайтовете си новата технология.