Поставянето на нови антипаркинг колчета ядоса жителите на столичните квартали - "Лозенец" и "Яворов". Според недоволните колчетата, които се монтират, са прекалено много и прекалено навътре в троатоара, стеснявайки площта му. В запитване до общината жителите питат защо антипаркинг съоръженията се монтират върху вече изпочупени тротоари и върху такива, на които не е установена практика да паркират автомобили.
От 1-ви октомври кварталите "Лозенец" и "Яворов" вече ще са в периметъра на "Зелената зона" и поставянето на колчетата е част от подготовката за въвеждането ѝ. Начинът на монтиране обаче предизвика недовослтвото на хората от "Лозенец".
Вихра Огнянова: "Сложени са на 30 см навътре от ръба, тротоарите са тесни тук, това са малки улички и без тези колчета трудно се разминават хората, не дай си Боже, майка с количка."
Според Вихра Огнянова, която е родена и израснала в "Лозенец", колчетата са монтирани прекалено близо едно до друго и създават усещането за ограда. Освен това при поставянето им майсторите няколко пъти улучват електрозахранването.
Мариана Маждракова: "Онзи ден и днес няма по 2-3 часа ток в целия Лозенец, защото, когато слагат колчетата, удрят някакви кабели, които са сложени много плитко."
Други жители на квартла оцениха и достойнствата на новите колчета.
"Настана ред само за 10 дни, я вижте какво става, няма една кола."
Преките на ул. "Цар Иван Асен" също стават Зелена зона и тук се взимат превантивни мерки за качването на коли върху тротоарите.
"Виждали ли сте тука да паркират коли по тротоара?"
"Никога, винаги тука долу."
На тротоара на локалното платно на Цариградско шосе никога не са паркирали автомобили. Въпреки това от Центъра за градска мобилност поставиха колчета и на това място.
От Центъра за градска мобилност отговориха, че антипаркинг елементите нямат за цел да пречат на преминаването, а точно обратното. От там обясниха, че поставянето на колчетата става по точно определен проект, който изисква разстоянието между всеки от елементите да е метър и половина,а изискването за отстоянието от бордюрдната линия е половин метър.