Филолози предупреждават, че броят на функционално неграмотните българи расте. Ако в останалите европейски държави около 20 на сто от подрастващите имат трудности в разбирането на даден текст, то в България техният брой надвишава 40 процента. Тревожните...
Филолози предупреждават, че броят на функционално неграмотните българи расте. Ако в останалите европейски държави около 20 на сто от подрастващите имат трудности в разбирането на даден текст, то в България техният брой надвишава 40 процента.
Тревожните данни са част от темите, коментирани в Пловдив по време на кръгла маса за перспективите в обучение на български език в средното училище. Според експерти, причините за функционалната неграмотност се коренят в натоварените учебни програми и високият стил, на който са написани учебниците.
Заради невъзможността да разбират и усвояват текстовете, децата се отказват да извличат нужната информация. Те четат материала, но не вникват в неговата същност и не могат да го възпроизведат, обясняват езиковеди.