700 души от цялата страна ще получат на хартия по пощата електронните си здравни досиета.Те са избрани произволно и са част от кампанията на Здравната каса за по-активно включване на пациентите в контрола на разходите.
В писмата, които Здравната каса изпраща по пощата, са отразени медицинските услуги, използвани от пациентите през последната година.
Багряна Маркова - директор на "Връзки с обществеността", НЗОК: С цел да видят, ако има разминаване между реално получената медицинска помощ и това, което е отразено в нашата електронна система да ни сигнализират.
За разминаване между отчетена и реално извършена дейност ви разказахме в "Посвета и у нас" в средата на юни.
Даниела Цанева: Когато тръгна стоматологът да ми попълва книжката, установи че всичките ми дейности са изразходени и аз нямам право да използвам нищо по каса и трябва да си заплатя.
След проверка на здравото си досие Даниела видяла, че услугите, които й се полагат са усвоени от стоматолог, при когото се е лекувала преди години. Той отчел фиктивни дейности и на сина й. След проверка Здравната каса санкционирали зъболекаря. Даниела и синът й ще могат да използват услугите, които им се полагат.
Багряна Маркова - директор "Връзки с обществеността", НЗОК : Това са здравните осигуровки на мен, на вас, на всички. И трябва всеки човек да е отговорен и да следи затова тези вноски да се изразходват по предназначение.
Код от здравната каса или НАП и електронен подпис са ключовете за достъп до електронното здравно досие. В столичната Здравна каса от началото на годината са издадени над 1700 кода.
Ваня Станчева - пресцентър СРЗОК: Липсата на интерес идва по-скоро от това,че може би са необходими макар и минимални умения за работа с компютър, за да могат хората да стигнат до своето електронно досие.
От Касата казаха, че ако кампанията даде добри резултати ще обмислят възможността периодично да изпращат по пощата здравните досиета на всички пациенти.