От началото на тази година Община Вълчи дол е поела дейността по почистването и извозването на битовите отпадъци в района. Местната администрация е прекратила договора, който е имала със сметопочистваща фирма, с цел икономии на средства. За януари общината е спестила на данъкоплатците близо 40 хиляди лева.
Само за месец, откакто общината се грижи за сметопочистването и депонирането на отпадъците, разходите са паднали драстично.
Георги Тронков – кмет на Община Вълчи дол: “Миналата година за януари месец ние сме платили с депониране и с транспортиране 57 хиляди лева. А тази година рекапитулацията за разходите, които сме направили с депониране и сметоизвозване, и сметосъбиране, и за дейността, и за заплатите на хората, разликата е много голяма. Разходите са 16 хиляди лева.”
Местната администрация решава, че ще спести сериозни средства от бюджета, ако Общината сама поеме дейността по почистването и извозването на отпадъците. След обществено обсъждане и с решение на Общинския съвет започва процедура по прекратяване на договора със сметопочистващата фирма.
Георги Тронков – кмет на Община Вълчи дол: “Минахме процедури за купуване на чисто нов автомобил, минахме процедури за купуване на контейнери.”
От началото на годината контейнерите са подменени, а сметоизвозването се извършва редовно. Жителите на Вълчи дол се надяват на по-голям контрол от страна на общината при извозването на отпадъците.
Елина Иванова: “Работи си системата, изхвърлят се отпадъците нормално с изключение, че сме по такъв район, където има дворове, градини, някои хора си изхвърлят, примерно отпадъци, които не са за контейнери и казани, така ще има по-голям контрол.”
Не са малко и спестените средства от сметопочистването за месец януари.
Георги Тронков – кмет на Община Вълчи дол: “На данъкоплатците от 38 до 40 хиляди сме направили икономии.”
От администрацията са категорични, че тези пари ще бъдат вложени в инфраструктурата на община Вълчи дол.