САЩ 2020 САЩ 2020 Следи тук
назад

Олег Асенов, АПИ: Толсистемата трябва да стартира на 1 март. План Б няма

"Целият екип на АПИ работи с една единствена възможност - да се осигури старт на толсистемата на 1 март. За нас план Б няма". Това заяви в Сутрешния блок на БНТ Олег Асенов, член на УС на АПИ.

от БНТ
08:23, 24.02.2020
Чете се за: 01:55 мин.
У нас

Ние сме готови, националните доставчици осигуряват възможност за таксуване с бордови устройства, а от днес и с джипиеси, категоричен е Асенов.

Олег Асенов, член ан УС на АПИ: Има напрежение от гледна точка на времето, което остава, на това как се възприемат предложените условия за договори. Както всяко ново нещо, има нужда да бъде обсъдено и дискутирано. Браншът казва, че няма достатъчно време, че няма бордови устройства. По информация от националните доставчици обаче, има сключени повече от 1200 договора за над 7000 бордови устройства.

Определена част от браншовите организации имат претенции към това как им се доставят бордовите устройства, но все пак трябва да оценим, че както превозвачите са стопански субекти и работят, така и националните доставчици със сигурност имат икономическа логика да предлагат устройствата по този начин и при толкова интензивен диалог, се надявам да намерим решение, категоричен е Асенов.

В пряко включване проблемът коментираха и представители на превозвачите - Емил Николов и Магдалена Милтенова.

Магдалена Милтенова - председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи: Напрежението е защото на нас ни се предоставиха едни изключително неприятни условия, които монополизират пазара и не ни дават възможност да имаме право на избор по отношение на договорите. Всъщност, договорът, който АПИ е сключил, не се спазва и не се изпълнява. Тези доставчици на услуги реално се явяват монополист на пазара, тъй като, за да сключим договор, трябва да го направим само през тях и с техните условия. По отношение на джипиес устройствата се коментира още една допълнителна такса, която по никакъв начин не удовлетворява бранша. Маршрутната такса на практика е една дневна винетка и може да се ползва за инцидентни пътувания, за транзитен трафик, но не и за обществен транспорт и превоз на пътници, който изпълнява хиляди курсове на ден.
Емил Николов – Съюз на международните превозвачи в България: Транспортните средства не са оборудвани с бордови устройства, тъй като голяма част от превозвачите изчакват да видят как ще се развият преговорите. Освен това, договорът, който се предлага, е за две години и ние питаме, какво се случва ако в рамките на една година, да речем, фирмата преустанови дейност? Друго много важно е, че не се предоставя възможност тези бордови устройства да бъдат закупени.

Не говорим за наем на бордови устройства, а за месечен абонамент, което е абсолютно недопустимо, допълни тезата Милтенова.

Магдалена Милтенова - председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи: Ние ще уведомим премиера Борисов, АПИ, МРРБ и доставчиците на услуги при какви условия ще подпишем договори - в никакъв случай те няма да бъдат двугодишни, няма да плащаме неустойки и месечен абонамент нито към доставчиците на бордови устройства, нито на джипиеси, защото с тази цел държавата им заплаща 7% за поддръжка и ако това не е достатъчно, нека се направи нов анализ на ситуацията. Но няма как ние като потребители на услугата да заплащаме едни 15 млн. годишно.

В коментар по исканията на превозвачите, представителят на АПИ заяви, че няма монопол на пазара, тъй като е предоставена възможност за сключване на договори с двама доставчика. Освен това, има възможност за различни начини за придобиване на бордовите устройства - или чрез наем, или чрез закупуване, което е записано в договора

Ще чуем исканията на доставчиците, както винаги сме го правили, допълни Асенов.

След вчерашния срив в електронната система за винетки, представителят на АПИ заяви, че проблемът е разрешен и вече са взети всички мерки, така че системата да бъде ефективна.

Вижте целия разговор във видеото!

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Отрицателни са пробите за коронавирус на китайския гражданин, починал в Банско
Отрицателни са пробите за коронавирус на китайския гражданин, починал в Банско
Жителите на Горно Абланово искат училището им да не бъде закривано
Жителите на Горно Абланово искат училището им да не бъде закривано