НОВИНИ

Превозвачи искат ново отлагане на толсистемата заради бордовите устройства

Автобусните и тежкотоварните превозвачи заплашиха с фалстарт въвеждането на толсистемата. Транспортните фирми в България не са купили бордови устройства, с които ще бъдат таксувани. Освен София и още няколко града в страната поискаха освобождаване на крайградски пътища от винетки. Така още преди да е стартирала, системата рискува да не може да събере приходите, които се очакват от нея.

Александър Марков
от Александър Марков
18:15, 20.02.2020 (обновена)
Чете се за: 01:20 мин.
У нас
Снимка:

Толсистемата трябваше да осигурява 1 млрд. лв. приходи годишно, с които да поддържа в нормално състояние пътната инфраструктура в България. След 1,5 години обсъждания и тестове очакваните приходи са сведени до под 500 млн. лв. Превозвачите сега настояват за поредно отлагане на системата: не искат да плащат наем за бордовите устройства, което, според тях ще струва на сектора 15 млн. лв. повече разходи годишно.

Магдалена Милтенова, Конфедерация на автобусните превозвачи :Хората казват, че на 1 март няма да излязат и няма да обслужват линиите, които са обхванати в толсистемата, тъй като нито ще успеят да оборудват автобусите си дотогава, нито ще могат да обучат персонала си да работят с бордовите устройства.

Превозвачите предвиждат и проблем с издаването на маршрутни карти по границите.

Йордан Арабаджиев, Съюз на международните превозвачи: След 1 март очаквам десетки километри опашка с граничния пункт с Турция. Между 12-15 минути отнема да си закупи 1 водач маршрутна карта, при положение, че влизат 1100 тира дневно.

Поискаха нов тестови период.

Христо Радков, превозвач: Отложете, ако е възможно, то отложете поне с 1 месец. Дайте да направим един тестови период.

През последните две години държавата направи две големи отстъпки пред превозвачите: намали наполовина тарифите за километър и извади от обхвата на толсистемата цялата второкласна мрежа. Трета няма да има.

Петя Аврамова, министър на регионалното развитие и благоустройството. Няма да отлагаме повече системата, има решение на НС, няма как да бъде отлагана. Това, което вие предложихте и беше прието, сами ще се убедите, че беше грешка.

Същевременно 184 общини поискаха пътища да бъдат изваждани от обхвата на винетката. Но ще трябва да поемат издръжката им. София иска нови 151 км. безплатни пътища. Държавата и Столична община, обаче, не могат да се разберат за парите.

Йорданка Фандъкова, кмет на София: Всички републикански пътища, които се включват в споразумението като ангажимент за поддръжка на АПИ, за които да заплаща Общината, са на стойност около 500 000 лв.
Петя Аврамова, министър на регионалното развитие и благоустройството: Тези 151 км това, което АПИ е извадило от своите разчети е, че 8 млн. на година струва тази поддръжка.

Заради отстъпките, приходите от толсистемата доближават сегашните. Така на практика 10 дни преди старта, финансовите резултати може да не различават много от системата, която имаме сега.

Толсистемата обхваща над 3000 км пътища - автомагистрали и първи клас.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Среща на върха за европейския бюджет за следващите 7 години
Среща на върха за европейския бюджет за следващите 7 години
Убитият българин при стрелбата в Ханау е работел отскоро в наргиле бара
Убитият българин при стрелбата в Ханау е работел отскоро в наргиле бара