НОВИНИ

Омбудсманът съветва всички без парно да пускат жалби до "Топлофикация"

Омбудсманът Мая Манолова съветва гражданите, останали частично или напълно без парно и топла вода заради аварията на "Топлофикация София" от 5 февруари, която продължава, да подадат жалба до дружеството с претендиране на неустойка. В жалбата изрично трябва да се поиска монополиста да извърши проверка на показанията от топломерите в абонатната станция и снемане на архивираната информация в паметта на уреда, пишат от кабинета на Манолова.

bnt avatar logo
от БТА
13:49, 08.02.2017
Чете се за: 00:29 мин.
У нас
омбудсманът съветва всички без парно пускат жалби топлофикация
Снимка:

Това трябва да стане най-късно до 1 март, защото тогава запаметената информация се нулира. След получаването на искането, от "Топлофикация" са длъжни да извършат проверка и съставят протокол, в присъствието на жалбоподателя.

Мая Манолова се обърна с писмо и до служебния министър на енергетиката Николай Павлов, в което настоява за спешна проверка относно аварията на "Топлофикация".

Общественият защитник настоява министерството да изпълни контролната си функция по Закона на енергетиката, за да защити гражданите, а виновните лица да понесат отговорност.

Мая Манолова препоръчва също да бъде направена ревизия на изпълнението на инвестиционната програма на дружеството, тъй като с темповете на монополиста, за ремонт на съоръженията ще са нужни 1000 години. Тя посочва, че през изминалата година са обновени едва 1,4 км от общо 1000 км тръбопроводи.

В писмото до енергийния министър омбудсманът поиска спешно промяна в Наредбата за топлоснабдяването, така че сметките за "топло" да отговарят на реално ползваната услуга.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Правителството назначи 14 областни управители
Правителството назначи 14 областни управители
11 км опашка от ТИР-ове се е образувала на ГКПП „Капитан Андреево“
11 км опашка от ТИР-ове се е образувала на ГКПП „Капитан Андреево“