Омбудсманът Мая Манолова съветва гражданите, останали частично или напълно без парно и топла вода заради аварията на "Топлофикация София" от 5 февруари, която продължава, да подадат жалба до дружеството с претендиране на неустойка. В жалбата изрично трябва да се поиска монополиста да извърши проверка на показанията от топломерите в абонатната станция и снемане на архивираната информация в паметта на уреда, пишат от кабинета на Манолова.
Това трябва да стане най-късно до 1 март, защото тогава запаметената информация се нулира. След получаването на искането, от "Топлофикация" са длъжни да извършат проверка и съставят протокол, в присъствието на жалбоподателя.
Мая Манолова се обърна с писмо и до служебния министър на енергетиката Николай Павлов, в което настоява за спешна проверка относно аварията на "Топлофикация".
Общественият защитник настоява министерството да изпълни контролната си функция по Закона на енергетиката, за да защити гражданите, а виновните лица да понесат отговорност.
Мая Манолова препоръчва също да бъде направена ревизия на изпълнението на инвестиционната програма на дружеството, тъй като с темповете на монополиста, за ремонт на съоръженията ще са нужни 1000 години. Тя посочва, че през изминалата година са обновени едва 1,4 км от общо 1000 км тръбопроводи.
В писмото до енергийния министър омбудсманът поиска спешно промяна в Наредбата за топлоснабдяването, така че сметките за "топло" да отговарят на реално ползваната услуга.
Заради промените в климата пчелите в България са намалели драстично в последните години
Нови ограничения за движение в двете нискоемисионните зони в София влизат в сила от декември
Фрол и Фросия – най-новите обитатели на Парка за мечки в Белица, вече се чувстват добре в дома си
Започнала е процедура по отмяна на смъртния акт на намерения изчезнал мъж в Пирин
Добрин Иванов, АИКБ: Бюджет 2026 е счетоводна гимнастика без реформи и ефективност