Градският транспорт в Рим ще бъде брандиран със запазените знаци на Пловдив и Матера – европейски културни столици през следващата година. Това ще е част от мащабна кампания във Вечния град и на други места в Италия през май.
Представители на организацията, която подготвя южноиталианския град за европейска столица на културата гостуват в Пловдив за разговори с фондация "Пловдив 2019".
Паоло Вери – генерален директор на фондация "Матера-Базиликата 2019": "През цялата втора половина на месец май, когато в Рим идват милиони посетители от цял свят, на градските автобуси в града те ще виждат заедно реклами на Пловдив и Матера – европейските столици на културата през 2019-а."
Кирил Велчев, изпълнителен директор на фондация "Пловдив 2019": "Това е едната част от кампанията, другата е в аутдор позиции в тяхното метро и по спирки и т.н. Това ще е интересно между другото с тази линия Милано – Пловдив, ако може и там по някакъв начин на летището да брандираме. Мислим, че това ще е прекрасно, все пак това са италианци, които пристигат в Пловдив, както и обратното."
Новото лого на Матера 2019 е представено преди броени дни.
Росела Тарантино – мениджър комуникация и развитие на фондация "Матера-Базиликата 2019": "Основното му вдъхновение са прозорците и вратите на Саси, нашият древен квартал. Но това лого е отворено за различни съчетания - всеки може да създава свое своя собствена композиция от тези елементи."
Информационен кът на Пловдив в Матера и на Матера в Пловдив, съвместни моменти в откриващите церемонии и ред други инициативи ще сближават двата града в подготовката и провеждането на най-голямата европейска културна програма.