Пловдив попадна в престижната класация "Най-добри европейски дестинации“ за 2016 година. Единственият български град, включен в съревнованието, е в конкуренция с Рим, Париж, Лондон, Виена, Атина и ред други емблеми на културния туризъм. Пловдивчани апелират повече българи да участват в гласуването, за да спечели България.
This is a modal window.
До 10 февруари на сайта на инициативата Best European Destination всеки може да даде своя глас. Не е нужна регистрация, а само да се отбележи предпочитаният град и да се гласува. Това е поредно международно признание за туристическия потенциал на Пловдив, за който вече е традиция съпоставянето с най-известни световни дестинации.
Радост Иванова, директор на ОП „Туризъм“: "Всъщност ние сме вече във висшата лига. Пловдив е забелязан от организации, които се занимават не само с туризъм, а с популяризиране на градове".
д-р Ангел Янков, директор на Етнографския музей в Пловдив: "Пловдив естествено не може да се мери по брой на туристи с Лондон, Париж или Флоренция да кажем. Но за сметка на това Пловдив е запазил едно кътче, което на входа на Европа е много цветно, много романтично".
Дванайсетокласничката от Пловдивската математическа гимназия Мария Димчева вече е дала своя вот в класацията. Но има и по-важен принос за имиджа на родния си град. Тя спечели конкурса за лого „Пловдив - най-старият жив град в Европа“. В изображението Мария стилизира Античния театър, тепетата, река Марица и разбира се, хората на Пловдив.
Мария Димчева: "Градът все пак е най-старият жив град, тоест в него има население, затова смятах, че това трябва да се отбележи също. И ги изобразих като кръгова композиция, за да може да се изобрази, че са свързани като едно цяло".
Миналогодишният носител на титлата „Най-добра европейска дестинация“ е френският град Бордо - ясен знак, че фаворитите вече не са столичните мегаполиси. А това несъмнено е добра новина за Пловдив.