Известия за бедствия със съобщение на мобилния телефон. Това е една от услугите, които ще предотавя системата за спешни обаждания от ново поколение. Засега изграждането на нов телефон 112 е само проект, който чака одобрение от Министерския съвет.
На хартия новата система за спешни повиквания ще е достъпна за всички служби за бързо реагиране. Така няма да се губи време за препращане на информация.
Цветомир Цеков - директор на "Национална система - 112": "Ще има възможност многоканално да се получава информация към системата на телефон 112. Тоест от автоматизирани системи, които ще следят за инциденти, аварии, бедствия".
Операторите ще могат да проследят от къде се подава сигналът чрез клетките на мобилните оператори. Дали системата от ново поколение ще остане само на хартия зависи от правителството.
Стефан Балабанов - заместник-министър на вътрешните работи: "Тя е в МС за утвърждаване и в най-скоро време не бих се ангажирал с конкретен срок".
Ако получи одобрение новата система ще бъде изградена за три години. Тогава ще може да се подбори и услугата за подаване на сигнали от хора с увреден слух, която работи от една година.
Мартин Иванов - оператор на телефон 112: Не е все още много често. Получавали сме няколко сигнала. Системата работи. Развива се.
Росица Караджова - председател на Младежката организация на Съюза на глухите в България: Имаме нужда от видеооператор - преводач, жестов. Който на живо да приеме сигнала, чрез жестов език, също видеоразговор. Защото ние имаме нужда да използваме жестовия език и да получим визуално информация".
Предвижда се хората с увреден слух да могат да изпращат видео от мястото на инцидента. Жестов превод ще има ако се намерят обучени оператори.