ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Привличаме туристи с 12 нови винено-кулинарни дестинации

bnt avatar logo от Илиана Минковска
A+ A-
Чете се за: 00:45 мин.
У нас

12 винено-кулинарни дестинации у нас ще привличат гости от чужбина не само в големите курорти, но и във вътрешността на страната. Това ще се реализира чрез проекта "Сподели България", чието финално обсъждане беше днес във Враца. За представянето на туристическите райони Мизия и Златия в Северозападна България дойдоха двама министри - Николина Ангелкова на туризма и Румен Порожанов на земеделието.

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Според министър Ангелкова съчетаването на природните и историческите дадености на регионите с характерните кулинарни вкусове и продукти, както и с произвежданите у нас вина, дава нови възможности за развитието на туризма.

      Николина Ангелкова, министър на туризма: Неслучайно Световната организация по туризъм поставя в топ три храната и гастрономията като избор за дадена дестинация.
      Румен Порожанов, министър на земеделието, храните и горите:Така че, когато един туристически агент иска да препоръча на своите туристи какво могат да посетят в определена община, той да каже - тук може да посетите тези къщи за гости, с тази винарна, да опитате тези характерни за всеки град и община продукти.

      По думите на министър Ангелкова, за трета поредна година туристическият бранш бележи добър ръст и за първите 8 месеца на годината от януари до септември ние имаме близо 8 милиона чуждестранни туристи, което е нарастване с 5,5%.

      Николина Ангелкова, министър на туризма: Надявам се с този темп да приключи годината, което ще ни нареди в Топ 5 на устойчивите туристически дестинации според класацията на Световната агенция по туризъм.

      Добра основа за развитие на земеделието и туризма е запазването на директните плащания от 2,5 млрд. евро и през следващия програмен период, уточни Румен Порожанов. Той каза още, че ежегодно износът на наши вина за трети страни извън Евросъюза нараства с 350 000 л.

      Свързани статии:

      Галъп: България се възприема като привлекателна туристическа дестинация
      "Галъп": България се възприема като привлекателна туристическа дестинация
      България се възприема като привлекателна туристическа дестинация и има добри позиции в нашия наситен с туризъм регион. Това показва изследване сред представителна извадка в пет ключови за развитието на туризма у нас държави – три големи пазара: Германия, Великобритания, Русия и два съседни пазара: Румъния и Сърбия. Резултатите представляват добра отправна точка преди края на летния сезон и преди началото на подготовката за зимния сезон. Изследването е проведено в периода юни – юли 2018 г., като част от програмата за регионални изследвания на „Галъп интернешънъл“.
      Чете се за: 01:12 мин.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?