В София граждани организираха протест срещу разширяване на зоните и удължаване на работното време за платено паркиране в столицата. Протестът продължи от 10 до 12 часа пред Столична община. Протестиращите очакваха отговор от управляващите, но никой не дойде да чуе притесненията им.
Според кмета на район Лозенец въвеждането на зоната за платено паркиране в Средец и Лозенец е необходимо за живеещите в тези квартали.
Любомир Дреков, кмет на район „Лозенец“: В район ;„Лозенец“, особено долната му част, съществува сериозен проблем с неправилното паркиране. Всички тротоари бяха заети от автомобили. Единственото кардинално решение, което можеше да бъде приложено беше именно да включим тази част на Лозенец в зоната за платено почасово паркиране, именно зелена зона.
Позицията на недоволните граждани - защо регулацията винаги трябва да е платена?
Христо Антонов, организатор на протеста: Първо това е задължение на общината, ние плащаме достатъчно данъци, за да има някакъв ред. Също така е задължение на КАТ, които също трябва да санкционират неправилно спрените коли, а сега изведнъж се оказва, че ако не плащаш няма ред, а ако започнеш да плащаш закони има.
Зафир Зарков, общински съветник, ГЕРБ: Всичката тази дейност е свързана и е съпътствана със значителни разходи. Знаете че всъщност се обособяват местата за паркиране, всичко се разчертава, в последствие трябва анти-паркинг колчета да бъдат монтирани.
Иван Таков, общински съветник, БСП: Идеята беше парите от паркиране на столичани да се използват за направата на паркинги. Не е идеята цяла София да се превърне в един голям платен паркинг, а идеята е автомобилите да се свалят от тротоарите и от уличните платна и да влязат в тези паркинги. До момента знаете ли колко паркинги има изградени от ЦМГ? Нула.
Момчил Куцеров: Естествено, че няма да ни вземат на сериозно.
Марина Проданова: Аз бях тук 2012 - 2013 година, когато при нас слагаха зони.
Недоволните граждани протестираха в продължение на два часа. Те са категорични - трябва да се отменни влизането в сила на зоната за платено паркиране, докато не бъдат чути от управляващите и трябва да бъдат предложени и други алтернативи на платените зони за паркиране, защото колите няма да изчезнат, а зоните за платено паркиране са достатъчно на брой.