Транспортното министерство публикува за обсъждане проекта за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози, който да регламентира използването на електрическите тротинетки.Темата беше коментирана в Сутрешния блок на БНТ от Руслан Баждеков от Института за пътна безопасност, Владислав Стоицов - председател на Българската асоциация за електромобилност и Ясен Ангелов, собственик на тротинетка.
Руслан Баждеков: От Института за пътна безопасност сме доволни, защото преди половин година започнахме тази кампания за регламентирането на използването на това прекрасно съоръжение, което има много голям екологичен и спестяващ време ефект. И сме доволни за това, че доста голяма част от нашите предложения бяха вписани в това, което четете в сайта на Министерството на транспорта. Въпрос вече на местно самоуправление е общините да доразвият това, което трябва да се детайлизира.
Владислав Стоицов, Българска асоциация за електромобилност: По принцип сме доволни с предложенията, но за съжаление продължаваме да вървим в негативна посока, защото след обсъжданията, които имаше с НПО и срещата на държавата с тях, беше гласувано незадължителното използване на каски. Сега виждаме, че е внесено тяхното задължително използване. Това значително ще ограничи навлизането на този тип средство за градска мобилност. Така и ще обрече на фалит тези 4 фирми в София, които са за споделено пътуване. При тях е невъзможно използването на каски.;
Собственици на тротинетки, част от Асоциацията за електромобилност и тези, които са ползвали под наем електрическа тротинетка от началото на годината сумарно около 250 000 км. Това спестява значително количество вредни емисии в атмосферата, коментира още Стоицов.
Ясен Ангелов, собственик на тротинетка: Ограниченията са резонни, в сферата на безопасността на водачите. Оттам-нататък обаче за мене е проблем искането на ограничение за движение до 25 км/ч. Подобна забрана не може да се имплементира. Това ще създаде предпоставка за споделена вина, ако се случи инцидент на пътя, където ограничението на скоростта е 50 км/ч. Относно каските, за мене е въпрос на личен избор.
Вижте и още в прякото включване на Юлия Наева.
Купуваме по-евтини портокали и ябълки, плащаме по-скъпо за картофи и кашкавал
Предколедни намаления - реални ли са отстъпките и как да се предпазим от измами?
Кризата в шивашкия бранш в Русе – фабрики затварят, стотици остават без работа
"Лукойл" с позиция за България: Особеният управител да действа според законодателството
Росен Желязков: Границите на Украйна не могат да бъдат променяни със сила
ЕК: През 2026 България е изложена на риск от неспазване на фискалната рамка на ЕС
Избрана и помилвана: Официално Белият дом представи една от двете пуйки късметлийки