НОВИНИ

"Софийска вода" въвежда "умни водомери"

"Софийска вода" представи нови дигитални услуги, с които ще можем сами да управляваме потреблението си. Ще сменяме и партиди онлайн, а „умни водомери“ ще откриват и сигнализират, ако имаме скрит теч, съобщиха на пресконференция от дружеството.

софийска вода въвежда умни водомери
Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
14:42, 10.04.2019
5855
Чете се за: 01:25 мин.
У нас

„Софийска вода“ е първият ВиК оператор в България, който предлага на крайните си клиенти възможност сами да управляват консумацията на вода в домовете си в реално време. Тя е част от новите дигитални услуги, които въвежда дружеството, за да подобри клиентското обслужване, да увеличи удобствата и ползите за потребителите си и да пести времето им.

Услугата е достъпна чрез водомер с модул за дистанционно отчитане, който изпраща данни за преминаващите количества вода у дома ежедневно към специално приложение, а клиентът получава непрекъснат достъп до приложението през личния си профил на сайта на „Софийска вода“. Така той може да следи и анализира потреблението си и да засече всяко отклонение от нормалния си дебит – например наличие на течове, нежелано или нерегламентирано ползване и пр.

Досега услугата дистанционно отчитане на водомери беше достъпна само за цели етажни собствености. Вече и крайните потребители ще могат сами да следят своята консумация и да я управляват. Същевременно те ще пестят и време, защото няма да им се налага да чакат проверителите да посетят домовете им.

Освен „умните водомери“, време на клиентите пести и новата електронна услуга Смяна на титуляр на партида“. Досега това се случваше само в центровете за обслужване на клиенти, но вече може да се заяви и онлайн, през сайта на дружеството. Така потребителите печелят не само време, но и могат да извършват процедурата безплатно, бързо и лесно, без да посещават офисите на дружеството в определения им едномесечен срок. Новата услуга промоционално ще бъде безплатна за клиентите, които желаят да сменят титуляра на партидата до 10 юли 2019 г.

Подобрява се и услугата за получаване на електронна фактура. Ако досега това ставаше през специална платформа, сега вече всеки клиент физическо лице ще я има директно на електронната си поща. Над 110 000 клиенти на компанията използват електронна фактура в момента. С въвеждане на новата възможност се очаква броят им да се увеличи. Това е удобно и надеждно за потребителите и ще опазва ресурсите и околната среда.

Използваме новите технологии, за да улесним максимално нашите клиенти. Ние ценим тяхното време, затова правим обслужването им възможно най-лесно, бързо и удобно. А чрез водомерите с дистанционно отчитане те ще могат винаги да са точно информирани и да управляват потреблението си на вода в реално време. Въвеждането на дигиталните услуги е част от инвестиционната ни програма“, коментира Васил Тренев, изпълнителен директор на „Софийска вода“, част от Веолия.
;

Освен за разширяването на онлайн услугите за клиенти през 2019 дружеството ще вложи много средства и за подобряването на ВиК инфраструктурата в столицата, включително изграждане на нова. Общите инвестиции за годината са около 45,5 млн. лева.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Българските институции вече работят по Плана за Брекзит без сделка
Българските институции вече работят по Плана за Брекзит без сделка
Теменужка Петкова: Значително намаляват кражбите на електроенергия
Теменужка Петкова: Значително намаляват кражбите на електроенергия