Финансовата тежест от Брекзит за страните от ЕС ще е пропорционална, така че България също ще трябва да плати по-голям дял. Това каза в интервю за БНТ бившият финансов министър Симеон Дянков, който в момента е член на Британската комисия за Брекзит.
Според него в момента една от причините в България да има ниска безработица е, че много хора работа във Великобритания. Ако те се върнат, нашето правителство трябва да е готово за това, а то не е, защото пред последните години България няма активна социална политика за подпомагане на хората. Бившият финансов министър смята, че е невъзможно финансовите преговори за Брекзит да приключат за две години. Процесът ще продължи поне четири години.
БНТ: Какво ще се промени в Европа и какво ще се промени във Великобритания във финансово и икономическо измерение след Брекзит?
Симеон Дянков, бивш финансов министър: Много ще се промени, тепърва започват да го разбират политиците и бизнеса, защото това е голяма икономиката, втората най-голяма икономика в ЕС. Великобритания като излезе неминуемо ще има проблеми във финансовия сектор в Европа и в реалния сектор. Най-вече аз се притеснявам от финансовия сектор, защото там Лондон има над 90% от всички финансови потоци в Европа. Няма друг голям пазар в Европа и едва ли ще има в рамките на следващите 5-10 години. От почването на процедурата по Брекзит означава, че част от тези потоци ще отидат в Азия, в Америка, няма да останат в Европа. Тези потоци, които в момента са в Лондон зависят не просто от финансови институции, а зависят и от съдилищата във Великобритания, зависят от университетите.
"Лукойл" с позиция за България: Особеният управител да действа според законодателството
От "Да, България" настояват да отпадне задължението да се ползва от догодина софтуерът за управление на продажбите в търговските обекти
По-високи държавни такси на БАБХ: Бизнесът със сигнали за увеличение от 10 до 30 пъти
125 години от основаването на "Пирогов": В болницата работят над 2500 души
Енергийният министър: Българите да са спокойни - имаме за 6 месеца бензин, за 4 месеца дизел и за 2 месеца авиационно гориво
Първият бюджет в евро: Бурни дебати в парламента за план-сметката на държавата (ОБЗОР)