Системата за касови апарати на хотел "Маринела" в София не е била свързана с НАП и не е подавала данни към приходната агенция. Това е основната причина обектът да бъде запечатан от данъчните, научи БНТ от достоверен източник. В момента в хотела има гости и заради това са запечатани само рецепцията и лоби бара. В рамките на седмица, обаче, нови клиенти няма да бъдат приемани.
От НАП отказаха да дадат официална информация защо хотелът е запечатан. Наш източник обаче обясни, че това се случва заради допуснати нарушения. Най-сериозното е, че системата за касови апарати на обекта не е подавал данни към приходната агенция. Освен това тази система не е имала актуален сертификат и е работила с документ на предишния собственик. Това е като да караш кола с чужда шофьорска книжка, обясни източникът ни от НАП. Третото нарушение е, че в касата на рецепцията е имало повече от отчетените пари.
Ръководството на хотела разпространи официална позиция, според която санкцията е наложена заради липсващо свидетелство за регистрация на системата за касови апарати, което се издава от определена фирма. По думите им, всички хотели, ползващи услугите на компанията, не са разполагали с въпросното свидетелство към момента на проверката, защото визираната фирма не е била регистрирана и сертифицирана. Още на 17 септември ръководството на "Маринела" внася всички необходими документи по изисканите протоколи, уверява управата на хотела.
В официалната позиция на ръководството на хотела пише, че той продължава да функционира нормално. Ние обаче опитваме да направим онлайн резервация в официалния им сайт, което се оказва невъзможно.
Когато правим опит да запазим стая за конкретна дата се вижда, че дните до края на септември и целия октомври са оцветени в черно в календара на сайта на хотела и услугата не е достъпна. Това обаче не е пречка той да бъде домакин на международно изложение с над 80 чуждестранни образователни институции, което ще се проведе в събота.