Ватманката, управлявала трамвая, който причини вчерашната катастрофа, не е била предупредена, че пред нея има спряла мотриса с повреда. Практиката на "Столичен електротранспорт" е при инцидент да се уведомяват не всички травмаи по трасето, а само следващият по ред на релсите. Вчера трамвай не спря на време и се удари в три спрели - инцидентът уби млад мъж и рани 9 души.
С индивидуални позвънявания на мобилните телефони на ватманите - така в момента работи информационната диспечерска система на Столичния електротранспорт. Вчера ватманката на мотрисата, причинила катастрофата не получава обаждане от диспечерите.
Инж. Иво Василев - зам. директор на "Столичен електротранспорт": Тя е вече чак четвърти трамвай в случая, може да е десети, вторият трамвай е алармиран, който е след повредения.
Според инж. Василев във високоскоростната отсечка има видимост и ватманката е трябвало просто да внимава. Почти десет минути минават от аварията с първия трамвай до момента на сблъсъка. Според Института за пътна безопасност времето е достатъчно, за да бъдат предупредени трамваите по трасето и така инцидентът да се предотврати.
Диана Русинова - Институт за пътна безопасност: Това е недопустимо, това не е система, това е просто някаква самоинициатива. Очевидно не е на достатъчно високо ниво и не може да покрие съвременните изисквания за осигуряване на безопасност.
Катастрофиралият трамвай е стар модел и няма тахограф. Според зам.-директора на електротранспорта няма данни да е превишена разрешената скорост от 50 км в час. По думите му засега ватманката отказва да разговаря с представител на дружеството.
Инж. Иво Василев - зам. директор на "Столичен електротранспорт": Така или иначе няма необходимия спирачен път. Не е предприела необходимите действия.
Диана Русинова - Институт за пътна безопасност: Явно има някаква страхотна криза в процедурите, които се изискват при такъв инцидент. В случая никой не е взел никакви мерки.
Според Русинова липсва и ясен регламент за евакуация на хората от трамвая при подобна авария.
Това е поредният тежък инцидент с трамвай в столицата. След година се предвижда въвеждане на по-модерна диспечерска система, така че всеки ватман да получава навременна информация за инциденти по трасето.