Несъответствие между "лъскавите" стаи в онлайн офертите и реалните условия в хотелите - това е най-честото нарушение, което открива Комисията за защита на потребителите при проверките си по Черноморието. Инспекторите в Бургаска област определят куриозните сигнали като "такса нищо" за престой без консумация по-скоро като спорадични случаи, докато множеството от оплакванията на летовниците и тази година са за лоша хигиена в заведенията и некачествена храна.
Инспектори от вътрешността на страната и тази година са командировани по Южното ни Черноморие, за да има проверки и на повече места, и по повече пъти. Въпреки вниманието, които привлякоха такси като "празен стол"и "желание на клиента", работата на проверяващите в Бургаско не ги среща често с такива случаи.
Николай Стойков, регионален директор на КЗП-Бургас: Като че ли жалбите и сигналите най-общо казано срещу места за настаняване - семейни хотели, самостоятелни стаи, са повече от тези, които касаят заведения за хранене и развлечение. Има разминаване между очакванията и в действителност при настаняване на определени туристи. Но не са чак толкова много жалбите и сигналите в сравнение с минали години, горе-долу бройката се запазва.
В бар на плажа в Поморие инспекторите установяват, че нарушения няма. От около 2 500 проверки от началото на тази година, Комисията за защита на потребителите досега е съставила близо 160 акта за нарушения. Повечето сигнали постъпват от летовници, които сами организират почивката си.
Николай Стойков,регионален директор на КЗП-Бургас: Освен права, имаме и отговорности като потребители. Преди да ползваме услугата, сме длъжни да се запознаем с цялата предварителна информация, която я съпътства. Търговецът е длъжен да я даде, а ние сме длъжни да я прочетем.
Проверките по морето продължават, а в немалка част от случаите инспекторите проверяват туристическите обекти и като "тайни клиенти".