А какво е балета без своите красиви костюми? Магията на класическия танц не би била същата без метрите тюл, превърнати от изкусните художници и шивачи във фантастични пачки. Вълшебната атмосфера на подготовката на една постановка ще ви покажем сега като надникнем в шивашките ателиета на Софийската опера. В момента там работят на пълни обороти, защото само след седмица завесата ще се вдигне за премиерата на балета "Корсар".
Страстните балетни почитатели могат да познаят само с един поглед коя пачка от кой спектакъл точно е. Всяка класика има свой характерен образ, който освен на хореографията се дължи в голяма степен и на костюмите. Често в конкретната визия на балетния спектакъл има точно определена традиция, която художниците интерпретират, но без да нарушават. Балетът Корсар обаче никога не е показван в България и публиката у нас все още не знае какви точно са костюмите, които ще облекат любимите им балетни звезди.
Елдар Алиев - хореограф: Костюмите са направени по скиците на художничката Галина Соловьова от Мариинския театър. Тя е доста известна в международните театрални среди. Вече е правила костюми за Софийската опера и преди - за постановките на Пахита и Силфида така че работата ѝ е позната на българската публика.
Хореографът Елдар Алиев, като истински руснак, държи изключително много на пищните балетни костюми. Знае обаче, че винаги красотата на сцената върви ръка за ръка с въпроса колко скъпо ще струва тази красота за театъра.
Елдар Алиев - хореограф: Да правиш костюми за балет си е отделно изкуство. Има си специални кройки. Важно е когато артистът вдигне ръка, ръкавът да не му тежи и костюмът да си остане на мястото, а не да тръгне след артиста. Важно е партньрът да може да вдигне балерината без костюмът й да му пречи. Ако балетният костюм е неудобен за танцуване, той е неработещ костюм и артистите ще отказват да го носят.
Значението на костюмите е толкова голямо, защото именно те оформят цялостната хармония в балета и допълват хореографския рисунък като го превръщат в обща живописна картина. Затова и в големите театри първите аплаузи след отварянето на завесата са за художниците на костюмите. Разбира се, ако са свършили работата си добре.