НОВИНИ

Виртуална платформа учи децата как да пресичат правилно

Технологична иновация, която може да замести обучението по безопасно движение по пътищата на най-малките ученици в реална пътна обстановка. Виртуална платформа, която симулира градска среда.

Ирина Шуликова
от Ирина Шуликова
12:02, 24.02.2016
Чете се за: 01:36 мин.
У нас

Васил Паунов, който е специалист по обучението на учители за безопасност на движението по пътищата разказва, че с главата детето управлява виртуалния герой да гледа наляво и надясно. С раменете управлява посоката при движение по тротоара, а с краката регулира своето движение. Конструкцията на аватара е на десет нива на трудност.

Първото ниво е изцяло обучително, до пето ниво е за пешеходци, а до десето са за обучение на велосипедисти. Всяка степен е по-дълга от предната и по-трудна, а накрая децата получават оценка за представянето си.

Васил Паунов - Специалист по обучението на учители за безопасност на движението по пътищата:
"Изследвания, които съм чел показват, че големи групи деца (около 80%) преди да пресекат гледат надясно. Само около 10% гледат наляво"

Митко - 3-ти Б клас 31 СУЧЕМ "Иван Вазов":
"Пресичаме по пешеходната пътека и трябва да се огледаме. Наляво, надясно."

Дима Христова - Асистент по обучението на учители за безопасност на движението по пътищата:
"Не! Първият път беше по-прав. Първо наляво, защото от там идват автомобили."

Милена Карагошева - Главен учител за начален етап в 31 СУЧЕМ "Иван Вазов":
"Часовете по безопасност със сигурност са малко ограбени откъм действие на децата, т.е. имаме регламентирано по тематично годишно разпределение определен брой часове, в които учителят трябва да изведе децата в реална обстановка и да им покаже правилния начин за пресичане и обезопасените места за това."

Обучението за правилно пресичане в реална среда е истинско изпитание за учителите.

Милена Карагошева - Главен учител за начален етап в 31 СУЧЕМ "Иван Вазов":
"Паралелките са по около 25-26 деца. Самата организация за това, че един учител трябва да бъде с толкова много деца навън. Съответно не всеки от шофьорите е достатъчно дисциплиниран, за да може да спазва условията, които децата очакват, т.е. той да спре, когато има пешеходна пътека".

Милена Карагошева - Главен учител за начален етап в 31 СУЧЕМ "Иван Вазов":
"Детето в абсолютно обезопасена обстановка в класната стая може да научи алгоритъма за правилно пресичане на улицата и съответно да го прилага след това, когато е в реална среда навън."

Васил Паунов - Специалист по обучението на учители за безопасност на движението по пътищата:
"
За използването на виртуалната платформа първо трябва да имаме учители, които са запознати с платформата и методиката на обучение по безопосност на движение по пътищата. На второ място платформата не изисква много. Изисква специфичен вид камера, изисква проектор, изисква лаптоп или компютър с по-мощен процесор и изисква диск с информационния материал."

От там нататък е въпрос на инициатива от страна на учебните заведения.

Милена Карагошева - Главен учител за начален етап в 31 СУЧЕМ "Иван Вазов":
"Минахме обучение на всички колеги от начален етап, предстои представянето във всеки един клас с помощта на специалисти."

За съжаление в България има черна статистика за инцидентите, в които са пострадали деца на пешеходна пътека и докато шофьорите не започнат да ги пазят, трябва да научим поне децата си как сами да се грижат за себе си.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Започна делото за екстрадицията на Цветан Василев
Започна делото за екстрадицията на Цветан Василев
Зимно предизвикателство на ледената пързалка във Варна
"Зимно предизвикателство" на ледената пързалка във Варна