Влак със 100 пътници излезе от релсите в Искърското дефиле тази сутрин. Няма пострадали, но движението на влаковете в участъка беше спряно за около 6 часа.
Локомотивът на бързия влак София-Варна излиза от релсите в тунела между Реброво и гара Томпсън малко преди 8 ч. сутринта.
Бойчо Скробански, р-л на Специализираното звено за разследване на произшествия и инциденти в ЖП транспорта - Министерство на транспорта: Причината е счупването на дясната релсова нишка. Счупването е на 4 места.
Влакът се движи с около 50 км в час. Машинистът успява бързо да спре композицията.
Бисер Минчев - главен ревизор по безопасността, НКЖИ: По първоначална информация, която имаме от машиниста- най-вероятн счупването е станало по време на движението на локомотива, защото тогава се е чул ударът.
Разследващите ще изясняват защо се е счупила релсата.
Росен Желязков - министър на транспорта: Счупването е нетипично. За това ще бъде направена съответната химическа експертиза, която ще отговори на въпроса по какъв начин се е стигнало до това нещо.
Бойчо Скробански, ръководител Специализирано звено за разследване на произшествия и инциденти ЖП транспорта - Министерство на транспорта: Не е само до трасе. Това е една от версиите, която може да се установи. Все пак има и някаква умора , която във времето настъпва неминуемо. Все пак това е железен път, който е подновяван в рамките на 80-те години.
Росен Желязков - министър на транспорта: Проверки се правят ежедневно. Както от служителите на НКЖИ, така и от кантонерите, които са наети.
През ноември релсите са обследвани и със специализирана техника.
Бисер Минчев - главен ревизор по безопасността, НКЖИ: Целта й е да открие дефекти вътре в самата релса, наченки на спуквания. Дефектоскопията не е открила нищо, като е минала.
Пътниците от влака са превозени с друг локомотив до Реброво. От там продължили пътя си с автобуси,осигурени от БДЖ. Те се движеха между Реброво и Своге до възстановяване на трасето. Това стана около 14 ч.