След поредната тежка катастрофа в "отсечката на смъртта", както е известен пътят край село Микре, експерти препоръчват Агенция "Пътна инфраструктура" и КАТ да вземат спешни мерки като повече маркировка, повече полицейско присъствие и повече санкции за шофьорите. Най-вероятната причина, според експерти по пътна безопасност, за трагедията от вчера, при която загинаха 9 души, е човешка грешка. Чуйте повече в прякото включване на Александър Марков.
След като автобусът с частично незрящи хора е бил технически изправен и шофьорът също е бил в добро психическо и здравословно състояние, тези два фактора трябва да бъдат изключени като възможни причини за катастрофата, при която загинаха 9 души, според експерти.
Йонко Иванов, предс. на Съюза по авто-мото подготовка: Пътната ситуация, която е в момента, там е много сложна. Не може да се предприеме изпреварване в такъв участък, който широчината на пътното платно не позволява изпреварване, трафикът е много гъст.
Според Йонко Иванов, причината за трагедията е човешка грешка, но още е рано да се каже 100% конкретната причина за сблъсъка.
Йонко Иванов, предс. на Съюза по авто-мото подготовка : Експертите, които са там, са видели, щом говорят за такава потресаваща картина, това означава, че е било тяло върху тяло там, касапницата е била толкова голяма, че не са могли да установят те на място, които са, какво се е случило.
Пострадали в катастрофата си спомнят, че като са излизали от смачкания микробус, са били в насрещната лента за движение.
- пострадал: -Автобусът караше по един ТИР и аз задрямвах периодически, на последната седалка бях. Периодически задрямвах и в един момент чух силен трясък и след това гробна тишина.
Именно големият брой жертви и пострадали говори, че пътниците в автобуса са били без колани.
Владимир Тодоров, предс. на Асоциацията на пострадалите при катастрофи: В България масово не се използват коланите в автобусите. Първо, че не във всички автобуси има колани, второ, там, където ги има, бих казал, че почти липсва контрол дали се използват. Аз не съм чул досега примерно полицейски патрул да спре автобус и да провери пътниците дали са с колани.
Неправилно изпреварване е възможна, но малко вероятна причина за катастрофата, смята бившият шеф на КАТ Алекси Стратиев.
Алекси Стратиев, бивш дир. на КАТ: Разделителната ивица е непрекъсната, тоест изпреварването е забранено, а има силно ограничена видимост, тъй като е в завой и, според мен, водачът все пак не е на години, на които може да се предполага, че няма опит, би трябвало да има висока категория, да е пътувал много и да съзнава опасността от една такава маневра.
Превенцията, според експерти, е единственото решение.
Йонко Иванов, предс. на Съюза по авто-мото подготовка :Ако трябва, на такива места ще има патрули на всеки 50 метра. Ще се съставят актове правомерно и хората ще бъдат наказвани, защото това са човешки животи.
Данните показват, че именно в Ловешка област са най-много загиналите в катастрофи в страната, чийто брой расте през последните 4 години непрекъснато. От 16 през 2013 година до 34 през миналата.