ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Жега и в градския транспорт

БНТ2-София от БНТ2-София Владимир Христовски
Всичко от автора
A+ A-
Чете се за: 01:30 мин.
У нас

Граждани, пътуващи в градския транспорт, сигнализираха, че в част от колите липсва климатик и температурите в купето надхвърлят 30 градуса, което превръща пътуването в истински ад. Положението на хората допълнително се усложнява и от дългото чакане по спирките в жестоките жеги.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Малко преди 12 часа на обяд на спирката на хотел "Плиска" срещаме Емилия Ангелова, която повече от 10 минути чака под палещите лъчи на слънцето автобус 280.

"Тежко ли е да се чака градският транспорт?"

Емилия Ангелова
"Да, нередовен е, за съжаление. Трябва да се направят някакви промени и да се помисли. Много е нередовен особено вечер след 20:30 - 21:00 часа."

Най-сетне пристига автобусът, който се оказва без климатик. Качваме се заедно. Според Емилия цената на билета от 1.60 не отговаря на качеството на предлаганата услуга.

Емилия Ангелова
"Цената е висока, не е подходяща при условията, при които пътуваме. Сега рейсът не е пълен, но когато студентите учат, рейсът е претъпкан и се блъскаме. Просто не си заслужава тази цена."
Петър Николов
"Топло е, не може да се диша. Мокър си отивам сега, сабале съм се къпал. Много е горещо, няма климатик."

Измерваме колко градуса е в самия автобус в 11:40 - термометърът показва 29 градуса.

;

В друг автобус се натъкваме на топлина, която излиза от радиаторите за отопление. Питам шофьора защо е включено парното.

Васко Ангелов, шофьор
"Изключено е. Това е от двигателя си минава през радиаторите, но вентилаторите не са включени."

Пред нас го включва, за да ни докаже, че парното в автобуса не работи, а топлината идва от двигателя. С въпроса кога ще бъдат спрени от движение колите на градския транспорт без климатик се обръщам към Центъра за градска мобилност.

Антон Деспотов, директор на Дирекция "Обществен транспорт"
"Очаква се догодина по това време да бъдат доставени новите 120 автобуса, за които сега е обявена обществена поръчка. По този начин ще може поне на 90% да може да се обнови автобусният парк."

Деспотов заяви, че от началото на август частна фирма поема обслужването на северните квартали с нови автобуси, снабдени с климатик. Директорът обяснява, че в час пик в София се движат 648 превозни средства, от които 261 от тях са снабдени с климатична система.

При по-детайлен преглед става ясно, че в 25 трамвая от общо 128 има климатик. 181 автобуса са оборудвани със система за охлаждане, останалите 264 разчитат на хлад от отворени прозорци. Най-хубаво се пътува в тролеите, защото от общо 75 на брой, климатик има в 63.

Антон Деспотов, директор на Дирекция "Обществен транспорт"
"Всички климатични инсталации, които са в превозните средства на обществения транспорт, се настройват фабрично и водачът няма никаква възможност да играе и да намалява, да спира или да пуска климатика. Той автоматично се настройва на температура между 20-25 градуса в зависимост от сезона и или работи, или не."

При установяване на повреда от Центъра за градска мобилност глобяват предприятието с 50% от стойността на курса за лошо качество на транспортната услуга. По отношение на закъсненията Деспотов обясни, че те се дължат на летните ремонти и задръстванията в града.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?