Идеята е за период от 5 години да се купят 500 нови превозни средства
От Столичната община планират да инвестират 1 милиард лева за осъвременяване на градския транспорт. Идеята е за период от 5 години да се купят 500 нови превозни средства, както и да се инвестира в по-добра поддръжка на старите.
Проектът беше представен от кмета Васил Терзиев, като идеята е освен модернизация след 2026 година градският транспорт на София да стане изцяло общински.
От групата на ГЕРБ-СДС заявиха, че подкрепят проекта, но бил поредното обещание на кмета, за което няма пари.
В последните години акцент в развитието на градския транспорт беше метрото и модернизацията на наземния транспорт изостава.
"Когато говорим за градски транспорт ние искаме да го направим по-удобен, по-бърз, по-модерен, за да имат хората повече причини да го използват, а не насилствено да свалим хората от колите, както се твърди", заяви кметът на София Васил Терзиев.
Общинарите планират с внушителната инвестиция от 1 милиард лева да бъдат подновени 150 трамвая, от тях 110 чисто нови, а 40 да бъдат изпратени за пълна модернизация в чужбина. И още - 75 тролейбуса, 220 автобуса и 60 електробуса.
Голяма част от автобусите в София имат нужда от подмяна. Едни от тях са тези, които се движат по линия 78 и 79. Ако инвестиционната програма бъде одобрена, те ще бъдат от първите сменени.
Дори и при липса на допълнително финансиране още тази година от бюджета ще бъдат заделени средства за 18 нови трамвая. Те ще заменят именно старите мотриси по едни от най-натоварените линии 20 и 22.
"С този пакет ще закупим и къси трамваи, които ще са за линии 10, 1, 3, 15. Тоест целият аспект на трамвайния транспорт искаме да го обновим с тази програма", допълни Андрей Зографски, заместник-председател на комисията по транспорт.
Проектът "София на нова скорост" предвижда и ремонт на трамвайните трасета. Голяма част от тях са в много лошо състояние.
Това беше и причината за снощното дерайлиране на трамвай 11 на бул. "Константин Величков". Общинските съветници от ГЕРБ-СДС казаха, че управляващите се хвалят с бъдещи успехи, за които няма предвидени средства.
"Ние не виждаме откъде ще дойдат тези пари, да, ще го подкрепим, това е много хубава рамка. Единствената разлика с доклада на ГЕРБ е, че се добавят още превозни средства", каза още Антон Хекимян, общински съветник от ГЕРБ-СДС.
Друг аспект на проблема с градския транспорт е и липсата на шофьори. За да стане по-привлекателна тази позиция, трябва да се подобрят и условията на труд.