НОВИНИ

Антон Андонов: Ако „Любимците на България“ породи дебати извън ефира - значи сме си свършили работата добре

антон андонов член бнт bdquoлюбимците българияldquo породи дебати извън ефира значи сме свършили работата добре
bnt avatar logo
от БНТ
17:17, 02.09.2021
Чете се за: 10:37 мин.
Още
Слушай новината

Антон Андонов е член на Управителния съвет на БНТ. В свое интервю за dir.bg той разказва подробно за идеята, реализацията и предизвикателствата в създаването на най-новия мултимедиен проект на обществената телевизия „Любимците на България“.

Антон Андонов има над 15-годишен опит в областта на медиите. Автор е на редица публикации за български и чужди списания. Повече от 10 години работи като сценарист и редактор в популярни български и лицензни телевизионни формати в трите национални телевизии. Има участие в престижни международни проекти.

От 2012 г. става част от екипа на предаването „Събуди се“, излъчвано по Нова телевизия и е един от неговите водещи. През 2015 г. работи в проекти на обществената телевизия („55 лица от Вашия живот“ и Детска Евровизия), а в момента е член на Управителния съвет на БНТ с фокус - наблюдение върху маркетинга, дигиталното съдържание и програмната стратегия.

Въпрос: Тези дни БНТ анонсира новия си голям мултимедиен проект – „Любимците на България“. Правите заявка, че няма аналог в телевизионния ефир. Но с какво се различава от кампании като „Великите българи“, например?

Андонов: Факт е, че залагаме много на „Любимците на България“. Това е мултимедиен проект, по който в телевизията работим от повече от половин година. Формат, който не създава неръкотворен паметник на личности от историята, а по-скоро прави „моментна снимка“ на съвременниците, които българите обичат и уважават.

С други думи - ако инфлуенсърите или хитов рапър нямат място във „Великите българи“, то те могат да попаднат сред „Любимците на България“. Ние ще се съобразим с номинациите и гласуването на зрителите, без да дискриминираме никого.

Единствените ограничения, които поставяме са номинираните да бъдат живи български граждани и да не се занимават с политика. Правим го, защото не искаме „Любимците на България“ да се превърне в платформа за популяризиране на кандидати за следващите избори. И за да има честен аршин за сравнение.

Вярваме, че кампанията ще е успешна и поради това може да се реализира и след една, две или пет години. И резултатите да са други. Това, което всички искаме е чрез този проект да обединим българите; да вдъхнем гордост от постиженията на съвременниците; да се огледаме за хората, които правят живота ни по-цветен и хубав. Искаме зрителите да ни кажат на кого се доверяват, кой ги забавлява и кой ги мотивира.

Елементите в „Любимците на България“ не „измислят топлата вода“, но концептуалния микс е оригинален. Амбицията ни е, цялата работа, която свършихме в БНТ, заедно с продуцентите от „Нутрика филмс“ да доведе до качествен, разпознаваем оригинален български формат. Такива, каквито все по-малко срещаме по телевизиите.

Въпрос: Не се ли притеснявате, че зрителите ще трябва да сравняват Криско с генерал-майор Мутафчийски, например?

Андонов: Ни най-малко. Затова казах, че класацията е „моментна снимка“. Този проект е добър, защото хем не е усложнен, хем е многопластов. Резултатите може да изненадат мнозина и да породят редица въпроси за нагласите на обществото; за това кои са съвременните будители, герои, примери за подражание. Или може да даде насока какво е необходимо, за да станеш популярен в България.

След номинационния процес, ще разпределим получилите най-много номинации в 12 категории, на които ще посветим тв епизодите на „Любимците на България“. Във всяко издание ще има панелисти, които ще обсъждат именно тези въпроси. Но финалната дума винаги ще е на зрителя. Той ще определи победител във всяка категория, а оттам - финалната класация през декември.

Като обществена телевизия на БНТ не ѝ отива да се притеснява от подобни сравнения. Ние просто слушаме какво ни казват хората и уважаваме избора им. А и в крайна сметка, така е и в любовта - можеш да заобичаш някого истински, само ако сърцето ти говори, а не някой друг. Ако пък „Любимците на България“ породи дебати извън ефира - значи сме си свършили работата добре!

Въпрос: Как зрителите определят „Любимците на България“?

Андонов: До 12 септември всеки може да номинира своите любимци на bnt.bg/lubimcite. Там има изключително лесна за попълване форма, в която всеки може да предложи любимец, да го постави в някоя от изброените категории и да остави своите две имена и имейл. Опционално може да сподели защо прави конкретната номинация и да остави телефон за връзка. Това е желателно, тъй като има популярни българи с еднакви имена, които обаче са станали известни в различни области.

Номинирането на сайта ни отнема секунди. В случай, че някой от потребителите има известни затруднения - постарали сме се да обясним всичко в т.нар. „How-to“ видео, както и чрез секция с често задавани въпроси.

Любимците с най-много номинации ще бъдат разпределени в категории, които зрителите ще могат да гледат от 23 септември, всеки четвъртък от 21.00 ч. по БНТ 1. След всяко шоу зрителите ще имат три дни да гласуват на bnt.bg/lubimcite за победител в съответната категория. Победителите от всеки епизод ще отидат на големия финал, през декември, на живо по БНТ 1.

Въпрос: Как избрахте Миро за водещ на „Любимците на България“?

Андонов: За нас това е естествен избор по много причини. Първо Миро има история с Българската национална телевизия. Нека не забравяме, че той бе и една от звездите, които ни представяха на Евровизия. Тоест популярен е у нас, но и зад граница. И до днес в пиано баровете пеят „Губя контрол“, „Август е септември“ и хитовете на КариZма.

Миро има телевизионен опит, ярка позиция и уважително отношение. Тези качества са все по-рядко срещани сред лицата в медийното пространство и шоубизнеса като цяло. Той знае какво е всички да скандират името ти; минавал е през турбуленции в личния и професионалния си живот. Но винаги пази вярата си и се изправя по-силен. Е, как да не поканиш такъв човек за водещ на „Любимците на България“?

Въпрос: Ако се върнем към номинациите - притеснявате ли се, че в тях могат да попаднат звезди, станали популярни в други медии?

Андонов: Винаги съм смятал, че у нас малко се предозира с фразата „той е лице на друга медия“ Нека си припомним какво се случи на Нова година - БНТ създаде безапелационно най-гледаната новогодишна програма, в която участваха лица като Любо Нейков, Руслан Мъйнов, Алекс Сърчаджиева и Виктор Калев. А всички изброени станаха популярни в частния тв ефир. В този смисъл - нямам притеснения, че комик или звезда от сериал на търговска телевизия ще попадне в класацията. Ако се нареди сред финалистите - ще се радвам да го видим и в студиото на „Любимците на България“!

Въпрос: Твърде смело ли е да караш зрителите да избират в година с толкова много избори?

Андонов: Ние работихме усилено върху формата „Любимците на България“ още преди да знаем, че държавата ни ще бъде изправена пред толкова много избори в рамките на една година.

Вярвам, че номинирането и гласуването в нашата кампания няма да натовари хората, даже напротив - ще им бъде приятно и мотивиращо. Смятам, че гласуването в „Любимците на България“ няма да остави лош вкус в устата на зрителите. А дори и финалните резултати да не отговарят на техните очаквания - ще имат възможност да пренаредят класацията след година, например.

Това е свързано и с нещо, което се надявам да разберат и популярните личности у нас - самото попадане в класацията, независимо на кое място си, е огромна, позитивна оценка от обществото. И всеки би трябвало да се гордее да е част от „Любимците на България“.

Въпрос: Какво друго ще предложи обществената телевизия на зрителите през есента?

Андонов: Този въпрос има два отговора. От една страна ще имаме още няколко нови, стратегически проекти, които съвсем скоро ще представим на публиката. Ще издам само, че готвим страхотно музикално шоу с водещ една от най-чаровните и талантливи български певици, както и съботно-неделен блок с Мая Костадинова. От друга страна обаче - приоритетът ни в момента е да постигнем още по-високо качество на цялата програма. Радвам се, че имаме опита и енергията на програмния директор Маргарита Александрова и се надявам, че в близките месеци всеки един от флагманите на Българската национална телевизия ще изглежда още по-добре.

Нещо интересно - конкурентна медия отскоро „захапва“ централната емисия „По света и у нас“, удължавайки изкуствено емисиите си след 20.00 ч. Това обаче не се отразява на резултатите ни, тъй като хората се доверяват на обществената телевизия. И дори да видят и чуят нещо другаде, те искат да го верифицират чрез „По света и у нас“. Ето това качество и стандарти се стремим да установим в цялостната програма на каналите ни.

БНТ ще търси "Любимците на България" от 23 септември, всеки четвъртък от 21.00 часа. Водещ на надпреварата ще бъде обичаният поп певец Миро.

Снимки: Жулиета Маринова

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
30-годишен мъж почина след бой в Айтоско
30-годишен мъж почина след бой в Айтоско
Кметът на Русе: Част от приходите от такса "мост" да постъпват в общинския бюджет
Кметът на Русе: Част от приходите от такса "мост" да постъпват в общинския бюджет