НОВИНИ

АЗП: Десетки километри пътища стоят необезопасени след летни ремонти

Снимка: Асоциацията за защита на потребителите
bnt avatar logo
от БНТ
15:36, 07.11.2021
Чете се за: 03:50 мин.
У нас
Слушай новината

Десетки километри от републиканската пътна мрежа стоят месеци наред необезопасени след извършени през лятото ремонтни дейности и поддръжка, алармират от Асоциацията за защита на потребителите.

В Асоциацията е получен сигнал за липсата на маркировка, мантинели и знаци на близо 40-километровата отсечка от пътя Варна – София на територията на област Търговище. Проверка на АЗП на място е установила, че няма никакви обозначаващи и предпазни елементи на въпросната отсечка, на която е извършена рехабилитация преди близо 6 месеца.

С настъпването на зимния сезон предпоставките за катастрофи се увеличават най-малкото, защото светлата част от денонощието намалява с няколко часа. При силен валеж, нощно време видимостта е силно намалена, осовата маркировка е единственият начин шофьорите да проследят пътя и буквално да не се озоват в канавка. В случая дори и тази маркировка липсва по едно от най-натоварените трасета на транспортната републиканска мрежа.

За необезопасени и опасни участъци на пътища в ремонт се съобщава и в района на общините Ихтиман, Белово и Костенец. Въпросните пътни отсечки са в процес на довършителен етап от рехабилитация, но по тях се движат автомобили без да са предприети каквито и да било предпазни мерки. Липсва включително светлоотразителна и светлинна сигнализация.

От Асоциацията за защита на потребителите призовават шофьорите, които пътуват по маршрута Ихтиман - Белово - Костенец да бъдат внимателни в отсечката преди Костенец. Там има остър завой с близо 20-метрово дере и мостови съоръжения, които по никакъв начин не са обезопасени. Налице са предпоставки за инциденти и съществува реален риск за пътни произшествия при намалена видимост.

Възложител на всички ремонти по републиканската пътна мрежа е Агенция "Пътна инфраструктура", допълват от Асоциацията. По думите им Пътната агенция не упражнява достатъчен контрол върху изпълнителите по обектите. Допълват, че за качеството на обезпечаване на ремонта от гледна точка пътна безопасност или липсата на такава, основна отговорност носи АПИ.

Преди няколко години трагедията с автобусната катастрофа до Своге роди поредната ялова административна структура: Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", която към днешна дата е извън фокуса и публичното внимание, твърдят от АЗП. Нейната дейност и функции вече близо 4 години остават невидими за обществото, което осигурява бюджетните средства, покриващи разходите на поредната бездънна яма за публични средства, се казва още в писмената позиция на Асоциацията за защита на потребителите.

АЗП апелира към всички органи, които имат пряко отношение към пътната безопасност да вземат отношение, тъй като подобна практика не се наблюдава само на споменатите отсечки. Тя е често срещана и е причина за множество инциденти. Възмутителен е и фактът за броя на институциите пряко ангажирани именно с пътната безопасност: АПИ, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", КАТ, Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", посочват от Асоциацията.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Лошата серия на Рома продължи и във Венеция
Лошата серия на Рома продължи и във Венеция
Япония отпуска 265 млрд. долара за подкрепа на икономиката
Япония отпуска 265 млрд. долара за подкрепа на икономиката