ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Български павилион за земеделски продукти, храни и козметика в Китай

Чете се за: 02:52 мин.
Икономика
Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Слушай новината

Български производители на земеделски продукти, храни и козметика вече ще могат да ги представят на постоянен павилион в китайския град Нинбо. Това става възможно благодарение на проект към земеделското министерство, който насърчава производителите да търгуват с Китай, като логистиката и участието им там е безплатно.

Центърът за насърчаване на сътрудничеството между Китай и страните от Централна и Източна Европа в областта на селското стопанство вече е готов с постоянен павилион в 10 милионния китайски град Нинбо за български производители, на площ от 130 квадратни метра. За да участват в целогодишното изложение те трябва да представят мостри на произвежданите продукти.

"След това мострите се изпращат в град Нинбо, до нашия постоянен павилион, като официалното откриване на павилиона ще бъде в началото на месец октомври тази година", каза д-р Момчил Станишев, директор на ЦНСССКЦИЕ.

Има някои ограничения като списъкът с всички такива е публикуван на нашата страница, например един от продуктите е свинското месо, което на този етап не може да се предлага в Китай.

Теодора Гергова е производител на бутиков мед с цветя, като розови листа, например. Насочва се към европейския и китайския пазар и днес беше донесла мостри за да участва в изложението.

"Сигурни сме, че продуктът ще бъде много добре приет в Китай. Най-малкото за това, че българската роза е изключително известна там, а нашият мед е с изключително добър имидж", обясни Теодора Гергова производител на мед.

А това, че българските производители могат да осигурят сравнително малки количества, които не са достатъчни за китайския пазар, от Центъра приемат като мит.

"Важно е не количеството, а качеството на продуктите", уточни Станишев.

Китайският потребител се е насочил и иска да опита европейски продукти. Той търси и бутикови такива, като например мед, продукти от роза, розово масло, лавандула, продукти със сладък нюанс. Китайският потребител обича сладко. Дори нашето кисело мляко, което е популярно в Китай, те го консумират подсладено.

Срокът за предоставяне на мостри за изложението е 15 юли.Подробна информация за производителите, които се интересуват от търговия с Китай, има на интернет страницата на центъра.

Последвайте ни

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?