Британецът водеше през цялата надпревара на пистата "Каталуня" и нито за момент не даде шанс на своите конкуренти.
Като цяло надпреварата на испанското трасе не предложи интересни моменти в битката за победата, но в средата на колоната имаше интересни двубои.
Единственият пилот, който не завърши бе Шарл Льоклер. Пилотът на Ферари отпадна малко след преполовяването на дистанцията след по-агресивно преминаване на един от бордюрите, което предизвика изключването на задвижващата система на Ферари.
В същото време неговият съотборник Себастиан Фетел стигна до зоната на точките като със седмото си място германецът премина сумата от 3000 спечелени точки в кариерата си.
Четиркратния световен шампион е едва втория след Люис Хамилтън, преминал тази кота, с уточнението, че предишните точкови системи не предразполагаха пилотите към подобни постижения.
Ето и как се разви надпреварата:
На старта Хамилтън поведе, а Валтери Ботас бе изпреварен от Макс Верстапен и Ланс Строл. Завърналият се Серхио Перес също пробва атака срещу финландеца, но Валтери удържа 4-то място.
По назад Алекс Албън и Карлос Сайн запазиха позициите си, а Пиер Гасли спечели две места за сметка на Шарл Льоклер и Ландо Норис.
В 5-та обиколка Ботас се справи със Строл, а млако по-напред Верстапен преследваше Хамилтън.
По подобие на миналия уикенд, нидерландецът бе инструктиран да не се доближава прекалено близко до пилота на Мерцедес, но той отново каза по радиото, че просто Люис се движи бавно.
В 10-та обиколка Хамилтън записа най-бърз тур до момента като преднината му пред Верстапен бе малко под две секунди.
Трети продължаваше да кара Ботас на сходна дистанция от болида на Ред Бул.
По назад в подреждането също нямаше промени на позиции, въпреки натиска на Албън върху пилотите на "Рейсинг Пойнт".
Постепенно Люис Хамилтън вдигна темпото и отвори разлика от пет секунди пред Верстапен, докато звездата на "Ред Бул" вече започваше да изпитва трудности с гумите.
Първото спиране в бокса бе за съотборника на Макс - Алекс Албън в 18-ия тур, в опит на тайландския пилот да се справи с двете коли на "Рейсинг Пойнт".
Към 20-ия тур Макс оплакванията на Макс зачестиха все повече, но въпреки това инженерът му се опита да го убеди, че в гумите му има още живот.
Две обиколки по-късно Верстапен все пак бе вкаран в бокса и постави средно-твърдите гуми, връщайки се на 3-та позиция на 30 секунди от лидера Хамилтън.
Обиколка по-късно Люис отговори на стратегията на Макс и също влезе про своите механици, а плътно зад него същото направи и Валтери Ботас.
След този двоен стоп за Мерцедес подреждането в челната тройка се запази като само Верстапен разделяше пилотите на немския тим.
В 30-та обиколка имаше нова порция спирания в бокса като само пилотите на Рено продължаваха да се движат с гумите си от началото на надпреварата.
Заради това топ 10 изглеждаше така: Хамилтън, Верстапен, Ботас, Рикиардо, Строл, Сайнц, Перес, Окон, Албън, Гасли.
Към 35-та обикока класирането се запазваше, а в подножието на челната десетка Ландо Норис и Шарл Льоклер за пореден път бяха въвлечени във вълнуваща битка.
В този момент няколко пилоти получиха информация, че след 50-та обиколка се очаква на пистата да завали.
Междувременно Ланс Строл прескочи Дани Рикиардо, което сигнализира на австралиеца, че е дошъл момента за неговия бокс.
В 38-та обиколка Шарл Льоклер зе завъртя на шикана преди последния завой. Странното при инцидента бе, че той дойде буквално от нищото. По радиото монегаскът заяви, че двигателят просто е изгаснал.
Той все пак успя да продължи, но само обиколка по-късно заяви на механиците си, че се прибира в бокса.
В 42-та обиколка Макс Верстапен за втори влезе в бокса и отново постави гумите медиум, а обиколка по-рано същото стори и съотборника му Алекс Албън.
Междувременно Валтери Ботас записа най-бързата обиколка от началото на състезанието в опит да се справи с Макс Верстапен.
Малко по-късно обаче Хамилтън си върна най-добрата обиколка, с което отново се доближи до допълнителната точка.
В 49-ия тур Ботас спря в бокса и постави най-меките гуми, излизайки на малко над седем секунди зад Верстапен.
Междувременно Хамилтън игнорира повикването от бокса, защото прецени, че средно меките гуми са по-добрата опция за него към момента.
Все пак състезателният инженер на Люис се вслуша в думите на британеца и в 51-та обиколка лидерът влезе при своите механици и постави гумите медиум.
Себастиан Фетел пък който се движеше пети към момента водеше интересна комуникация по радиото със своя тим относно възможността да довърши надпреварата без да влиза в бокса.
Германецът използва доста нецензурни думи, с които за пореден път намекна, че се намира в много обтегнати отношения с хората в отбора от Маранело.
Десет обиколки преди финала Хамилтън продължаваше да води убедително, а Верстапен все така се намираше на седем секунди пред Ботас.
Зад първите трима се движеше Серхио Перес, но мексиканецът получи пет-секундно наказание за игнориране на сините знамена.
Това отвори възможност пред Себастиан Фетел да спечели още една позиция, но темпото на германеца нямаше как да го позволи, а като капак на всичко той бе изпреварен от Ланс Строл.
В началото на 60-та обиколка четирикратния световен шампион бе изпреварен и от неговия наследник в "скудерията" Карлос Сайнц.
В последните три обиколки дойде и дългоочакваната атака на Валтери Ботас срещу Макс Верстапен. Финландецът записа най-бърза обиколка и свали разликата с нидерландецът до само пет секунди.
В предпоследната обиколка Валтери обаче бе повикан в бокса, заради притеснения относно състоянието с гумите. Този бокс подпечата второто място на Макс Верстапен.
Далеч напред нямаше какво да спре Люис Хамилтън по пътя към неговата 88-ма победа във Формула 1. Така британецът е само на три успеха от рекорда на Михаел Шумахер.
След Верстапен и Ботас се наредиха двата болида на "Рейсинг Пойнт" като заради наказанието на Перес, Ланс строл финишира 4-ти.
Шести остана Карлос Сайнц, а седми финишира Себастиан Фетел.
В дъното на топ десет разликите бяха изключително малки, но все пак точки взеха Албън, Гасли и Норис, докато Рикардо и Квият останаха с празни ръце.
Допълнителната точка за най-бърза обиколка остана притежание на Валтери Ботас.
В генералното класиране Хамилтън вече води с 37 точки пред Верстапен и 43 пред Ботас.
При конструкторите Мерцедес остава начело пред "Ред Бул", а третото място заема екипа на "Рейсинг Пойнт", въпреки отнетите им 15 точки.
Сезонът на Формула 1 продължава на 30 август с надпреварата на пистата "Спа-Франкоршамп" в Белгия.