Българската национална телевизия е сред медиите в България, на които хората имат най-голямо доверие. Това сочи докладът за 2020 г. на Института за изследване на журналистиката „Ройтерс“ към университета в Оксфорд.
Българите се доверяват най-много на обществените медии БНТ и БНР, въпреки, че са по-малко популярни като достигане до публиката в сравнение с търговските си конкуренти, се казва в доклада.
Проучването на Института отбелязва, че като цяло общото доверие в новините е спаднало със 7 пункта на 33% тази година.

На новините на БНТ обаче се доверяват цели 71% от зрителите.
В графата "Седмично достигане до потребителите" - Топ брандове, които включват телевизии, радио и печатни медии, БНТ се нарежда на трето място, с достигане до 51% от зрителите седмично.
При онлайн брандовете сайтът на БНТ достига до 27% от потребителите седмично.

БНТ за поредна година е сред медиите с най-голямо доверие в България, което става ясно и от предходни доклади на Института "Ройтерс".
В частта за България в тазгодишния доклад се посочва още, че политиците са засилили влиянието си върху медиите през последните години, а връзките между телевизии и други медии варират от споделени бизнес интереси до пряка собственост.
Твърди се, че много новинарски организации у нас разчитат на финансиране от проправителствени олигарси или чужди фондации, което е причина за намаляване на независимостта и доверието у българите.
Телевизията остава важен източник на новини в България, като много от основните канали сега са собственост на бизнесмени с политически връзки, твърдят в доклада.
Независими медии все още функционират в печатен вид или онлайн, а употребата на новини от социалните медии е сред най-високите в Европа, констатира още Институтът за изследване на журналистиката „Ройтерс“.
Целият доклад за 2020 г. на Института за изследване на журналистиката „Ройтерс“ можете да видите ТУК
След ареста на полицаи от Пето районно - как е работила престъпната схема?