Българската национална телевизия е сред медиите в България, на които хората имат най-голямо доверие. Това сочи докладът за 2020 г. на Института за изследване на журналистиката „Ройтерс“ към университета в Оксфорд.
Българите се доверяват най-много на обществените медии БНТ и БНР, въпреки, че са по-малко популярни като достигане до публиката в сравнение с търговските си конкуренти, се казва в доклада.
Проучването на Института отбелязва, че като цяло общото доверие в новините е спаднало със 7 пункта на 33% тази година.
На новините на БНТ обаче се доверяват цели 71% от зрителите.
В графата "Седмично достигане до потребителите" - Топ брандове, които включват телевизии, радио и печатни медии, БНТ се нарежда на трето място, с достигане до 51% от зрителите седмично.
При онлайн брандовете сайтът на БНТ достига до 27% от потребителите седмично.
БНТ за поредна година е сред медиите с най-голямо доверие в България, което става ясно и от предходни доклади на Института "Ройтерс".
В частта за България в тазгодишния доклад се посочва още, че политиците са засилили влиянието си върху медиите през последните години, а връзките между телевизии и други медии варират от споделени бизнес интереси до пряка собственост.
Твърди се, че много новинарски организации у нас разчитат на финансиране от проправителствени олигарси или чужди фондации, което е причина за намаляване на независимостта и доверието у българите.
Телевизията остава важен източник на новини в България, като много от основните канали сега са собственост на бизнесмени с политически връзки, твърдят в доклада.
Независими медии все още функционират в печатен вид или онлайн, а употребата на новини от социалните медии е сред най-високите в Европа, констатира още Институтът за изследване на журналистиката „Ройтерс“.
Целият доклад за 2020 г. на Института за изследване на журналистиката „Ройтерс“ можете да видите ТУК