НОВИНИ

Боряна Димитрова: Дилемата "не бива" и "не може" блокира парламента

Изборът на председател на НС се превръща в заложник на това кой ще бъде следващият служебен премиер, смята социологът

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
18:57, 21.11.2024
Чете се за: 01:50 мин.
У нас
Слушай новината

Кой печели и кой губи от блокадата в парламента? Отговор на този въпрос даде с анализ социологът Боряна Димитрова от "Алфа Рисърч" в "Още от деня".

"Вече в три парламента наблюдаваме сходна ситуация. Заслуга за все още нетръгналият 51-ви парламент е в едно много ясно нещо, че направи видима една трипосочна дилема и който разсече гордиевия възел, той ще отблокира ситуацията".

Дилемата допълни тя е "не бива и не може". Трите й оси, каза Боряна Димитрова, са "Възраждане" - "със "Възраждане" не бива, без "Възраждане "не може".

Втората - Делян Пеевски. И третата, която вече събира в едно различните измерения на тази дилема е връщането на старата конституционна уредба.

"Виждаме, че изборът на председател на парламента се превръща в заложник на това кой ще бъде следващият служебен премиер, каква ще бъде домовата книга".

По думите й не се вижда желание да бъде сложен край на този блокаж.

"Не се вижда ход напред, за да се решат тези дилеми".

Дали самоерозията на политическите партии не води към първите кълнове на отхвърляне на този тип парламентарна демокрация и е опит да се търси друг тип политическо развитие, анализира Боряна Димитрова. Според нея в част от парламентарните политически сили, вероятно мостът към една по-силна президентска власт не е изключена.

Вижте целия разговор във видеото

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Министър Глушков откри обучителен семинар с директори и зам.-директори на спортни училища
Министър Глушков откри обучителен семинар с директори и зам.-директори на спортни училища