Гърция отваря плажовете си през предстоящите два почивни дни при 60 процента заетост, без музика и продажби на алкохол. Пандемията поставя нови специфични изисквания пред туризма. А атракциите, с които се привличат посетители тази година, са различни.
Акцентът в обслужването се измества върху гаранциите за безопасност, хигиена и осигуряване на социална дистанция. Вижте какви решения предлага браншът по света в новите условия.
Подходящо поставени плюшени панди гарантират социалната дистанция в ресторанти в Тайланд.
В американския щат Южна Каролина използват за същата цел кукли в естествен размер. Лондонски пивовар пък сам носи халбите до прага на клиентите. Кафенета и ресторанти в Испания се опитват да си върнат загубената клиентела с отваряне на тераси на открито. Страхът от вируса обаче остава.
Фидел Мартин - ресторантьор: Хората са уплашени, клиентелата ни падна от 100 на два процента.
За сертификат "Хотел без коронавирус" се борят петзвездни вериги в Мадрид. Първокласното обслужване включва преминаване през постелка, напоена с белина за обеззаразяване, мерене на температура, раздаване на маски, ръкавици и санитарен гел. Някои стигат и по-далече. Вместо на рецепцията, както преди, посетителите сега попадат първо на медицинска сестра.
Хавиер Перес - директор на хотелска верига: Клиентът ще идва тук и сестра и лекар ще извършват теста. После клиентът изчаква навън 15 минути. Ако резултатът е положителен, здравните власти ще бъдат известени, пациентът ще бъде настанен в изолирано помещение и ще бъдем инструктирани как да процедираме.
Япония вдига извънредното положение в 39 от общо 47 префектури в страната, но мерките остават в сила в Токио и Осака. Хотели в страната вече приемат за изолация хора с леки симптоми на коронавирус. Посреща ги топло робот-рецепционист, а друг модел отговаря за почистването.
За постепенно отваряне се готви и авиоиндустрията, но също с мерене на температурата, предпазни маски и социална дистанция. Мерките са трудни за прилагане заради проектирането на летищата, а полетите с по-малко пътници ще оскъпят пътуванията три пъти, прогнозират от бизнеса в Дубай.