За зрителите новинарските емисии на БНТ са гаранция за журналистически стандарти
Новините "По света и у нас" - на 65! Рожденият им ден празнуваме утре, а днес поглеждаме към доверието, което изграждаме ежедневно в нашата аудитория.
За зрителите новинарските емисии на БНТ са гаранция за достоверност, обективност и качество.
Това показват и данните от последните проучвания на две социологически агенции.
Според "Глобал метрикс" през последните 3 години аудиторията на БНТ се е увеличила с 10%, като към март 2025 г. достига 61% от пълнолетните българи. Изследване на "Алфа Рисърч" показва, че обществената телевизия разполага с лоялна аудитория, която следи редовно програмата и се доверява на полученото съдържание.
Обективни, с високо доверие и лоялна аудитория - 65 години след началото остават и БНТ, и новинарските емисии "По света и у нас"! Традицията е и в крак с времето - благодарение на новите технологии и широко застъпените иновации. Проучване на "Алфа Рисърч", по поръчка на Съвета за електронни медии, показва, че обществената телевизия е изградила устойчиво ядро от редовни зрители - цели 68% от собствената ѝ аудитория принадлежат към него.
Геновева Петрова, социологическа агенция "Алфа Рисърч": "Аудитория, която следи редовно програмата и която се доверява на съдържанието, което получава през БНТ. Характеристиката ключовата е наистина в лоялността, която зрителите имат към обществената телевизия".
За зрителите БНТ е традиционната българска телевизия със сериозно съдържание, която предоставя актуална информация за водещите социални проблеми. Това показва проучване на "Глобал метрикс", проведено в периода 12 - 24 март сред 1022 души.
Габриела Йорданова, директор "Изследвания" в "Глобал Метрикс": "Доверието в телевизията е едно от най-високите, които сме регистрирали към медиите, които са във фокуса били в нашето изследване. За сравнение мога да кажа, че частните медии са с едни малко по-ниски дялове на доверие в сравнение с БНТ и БНР, които сме измерили като обществени медии".
Високото доверие логично рефлектира и в увеличение на броя на зрителите.
Габриела Йорданова, директор "Изследвания" в "Глобал Метрикс": "БНТ е една от телевизиите, които е увеличила своя дял на аудитория с около 10% в сравнение с други телевизии. Така че можем да наблюдаваме един сериозен ръст в аудиторията на телевизията по отношение на зрители, които повече и повече проявяват интерес да следят новини и актуални предавания на телевизията".
Геновева Петрова, социологическа агенция "Алфа Рисърч": "Зрителите на БНТ са привлечени и най-много ценят у нея новинарското съдържание и публицистиката, наред също и с художественото, ако мога да кажа съдържание, и по-конкретно така филмовата продукция, която БНТ изработва".
Анкетираните заявяват още, че са удовлетворени от информационните функции на телевизията и начина, по който тя ги изпълнява. А какви хора предпочитат БНТ?
Габриела Йорданова, директор "Изследвания" в "Глобал Метрикс": "Основният профил на телевизията все така е изтеглен към една по-възрастна работеща аудитория, хора, които се интересуват от актуални теми от сфери на живот, които са свързани не толкова със забавление и със забавни предавания, а със съдържание, което е насочено към актуални обществено-политически теми. Основно те са в областни градове, в по-малки населени места".
Геновева Петрова, социологическа агенция "Алфа Рисърч": "Това са не само най-възрастните зрители, които от много години следят програмата на телевизията, но също и икономически активни хора, които обръщат внимание и се информират от новинарските емисии на БНТ. Друга, може би важна характеристика в социално-демографския профил на зрителите, е по-високото ниво на образование, което те имат, което означава, че все пак обществената телевизия успява да отговори на очакванията на една доста по-взискателна аудитория".
Оценка, която задължава. 65 години по-късно - продължаваме да следваме най-високите журналистически стандарти и да ви предоставяме актуална и проверена информация, базирана на всички гледни точки.