Проблемът с блокираните сметки на клиентите на една от големите банки у нас вече е разрешен. Но защо се случва това и какво може да направим, ако изпаднем в подобна ситуация?
Изцяло технически са проблемите, свързани с блокирани сметки и банкомати, които отказват да дадат избраната сума пари, обясни финансовият наблюдател Иво Димитров.
"Решението е инвестиции в хардуер и софтуер. Това, което може да направят хората, е с търпение да си търсят правата. Ако има добра новина, тя е, че вероятността за реални загуби е нулева, няма да се загубят парите", посочи той.
Експертът подчертава, че се задействат механизми, които предотвратяват злоупотреби и други нежелани инциденти, като отбелязва, че това се случва често по празниците заради по-голямата натовареност на системите.
"Няма голям проблем, няма да си загубите парите. Тъй като всеки банкомат се ревизира, разликата между бележките и наличността вътре веднага се установява, не може да се получи загуба. Факт е обаче, че вие оставате с огромното разочарование и стреса, затова, че имате съобщение за теглене на сума, която не сте получили. Експертът подчертава, че всеки банкомат се ревизира, а разликата между сумата изтеглени пари спрямо издадените разписки и наличните средства се установява", каза Иво Димитров, финансов наблюдател.
Иво Димитров съветва хората да не оставят за последния момент купуването на подаръци по празниците и препоръчва винаги да носят пари в брой със себе си.
Репортери: Светозар Костадинов, Петър Желев
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube